• Anne69

Hur märker ni barnens kläder?

I höst är det dax för dagisstart för mina små och jag förbereder mig lite
    Hur märker ni barnens kläder egentligen? Vad är bäst? Märkpenna? Isydda lappar? Påstrykbara lappar? Annat?
    Och hur gör ni med kläder som ni tror kommer ärvas av syskon?
    Tips tack!

• Svar på tråden Hur märker ni barnens kläder?
  • Alcarinque

Jag har skrivit med penna i tre år. Sen köpte jag påstrykbara namnlappar (efternamn + telenr på) och en ny värld öppnades för mig, haha! Så det rekomenderar jag

♥ Alva 060307 ♥ Lillasyster med BF 100802 ♥
  • mamma till tre troll

vi ärver av syskonbarn o oss stör de inget att de är märkta redan.. vi sätter dit våra barns bokstäver om de behövs

• MaaliiinS

Skriver förnamnet med märkpenna på alla innekläder. Utekläder som ska ärvas (om det nu fanns något kvar av demObestämd) skriver jag efternamnet och telefonnummer om det är kläder som inte får tappas bort.

• Jullesmamma

Testade påstrykningslappar men tycker bättre om märkpenna, snabbt och smidigt... Man kan ju använda efternamnet så stämmer det ju (oftast) till ev. syskon också...

• blommanigbg

Har alltid en märkpenna i väskan redo att märka sonens kläder med...

• Barbabok

Jag har köpt broderade namnlappar att sy fast (räcker ju med ett par stygn i tvättlappen). Vill inte att kläderna ska vara märkta flera ggr om.

• Carola Carro

Syr fast namnlappar.. en i vardera strumpa sedan i tröjor och byxor uppe vid strl men de funkar inge bra.. hamnar fel ändå.. Till och med hans mössa som står hans namn på hamnar åt helv*tes fel emellanåt..

• pandyb

Använder namnlappar som fästs med TAGGITS, kanon bra, enkelt att plocka bort om man vill sälja kläder/använda till syskon/ge bort.
    Vi valde nu inför hösten att sätta en hund och efternamnet på. så slipper vi märka om det till ev. syskon!

http://www.namnband.se/vavda.php (längst ner på sidan finns taggits)

Nils 090419 *mammas prins*
  • TessaS

Köpte märkpenna på Polarn o Pyret och skriver på tvättlapp/namnlapp.
    Tycker många barnkläder har en särskild lapp för namn nu för tiden, så det är så himla smidigt.

• servetten

vi kör med en klädstämpel. hur smidigt som helst. Känner mig som tomten på kalle anka, ni vet han som stämplar OK i rumpan på dockorna =) stämpla hit å stämpla dit, men fort går det och den fäster på allt

• drjimmy

www.markmaster.se är en jättebra sida om du ska beställa produkter för att märka kläder eller märka barnkläder. Har användt denna flera gånger. Bra service  och bra leveranser.

Jag köpte senast en märkstämpel samt strykfastband. Perfekt då jag kan stämpla direkt i plagget eller på bandet och sen stryka fast det där jag önskar, håller bra i tvätten.

Svar på tråden Hur märker ni barnens kläder?