• Svar på tråden När började era barn med gåstol?
  • anirac1

Sonen är snart 6½ mån å har testat den sen ca 1mån tillbaka. Iofs så är det nu som han har börjat haja den =)

• Jennypenny83

Ca 6mdr. Han fick den vid 5mdr, men han var för liten och ostadig till att använda den redan då. Nu vid 7 mdr har han lärt att styra den :)

• Trynträ

7-8 månader tror jag. Gåstolen var alldeles för hög så hon nådde inte ner. Trodde hon skulle kunna gå innan vi fick användning för den men eftersom hon inte tar sig fram alls så är den risken minimal. Nu är hon 9 månader och tar sig fram väldigt bra med stolen. Vi har tyvärr inte världens bäst anpassade gåstolshus. Trång och många rum och trösklar.

• Trisse78

Aldrig!
    De lärde sig gå ändå.

• jannike85

7 månader ca. Hon var aldrig intresserad av att krypa utan ville gå direkt så då köpte vi en gåstol, som hon använde flitigt varje dag :)

• Dixie

aldrig - enligt min arbetskamrat som är sjukgymnast är det inte bra med gåstol, så vi hade aldrig någon

• Trynträ
    Dixie skrev 2010-07-08 23:25:37 följande:
    aldrig - enligt min arbetskamrat som är sjukgymnast är det inte bra med gåstol, så vi hade aldrig någon
    Varför inte? Tror min bäbis blivit tokig om hon inte kunnat röra sig framåt vid nio månaders ålder. Hon varken ålar eller kryper men nu kan hon åtminstone åka runt och upptäcka lite samtidigt som hon blir mindre frustrerad.
  • Jennypenny83
    Trisse78 skrev 2010-07-08 22:29:11 följande:

Aldrig!
    De lärde sig gå ändå.

Det är ju inte riktigt det som är meningen med en gåstol heller Flört Det är en leksak och ett sätt för som att komma runt och upptäcka världen. Sen är det skönt för föräldern som får två händer fria och ett glatt barn!

Ang. det där med att det inte rekomenderas: Allt med måtta, så länge barnet får lov att gympa på golvet och inte sitter i den så lång tid åt gången är det ju ingen fara. De samma säger också att en bebis inte får sitta alls innan dom själv sätter sig upp...
  • SötFlöt

Aldrig.

★☆°♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova Sarah Mathilda 5/3 ♥¸.?°´¯) ♥☆°★
Svar på tråden När började era barn med gåstol?