• Lena1976

kramp i magen är livrädd

Hejsan

Jag är i v.4+5 och jag har blivit gravid via ett andra försök via IVF.
    Allt har känt sjättebra o spännande och minasymtom har varit varierande från molnande mensvärk till ömma bröst från att viss dagar inte känna nånting.

Igår till middag åt vi pasta med lite kryddstark köttförssås och sen på kvällen började det att gör jätte ont först i "matmagen" jättebubblig o gasig i magen....sen efter ett tag fick jag jätte ont i nedre mage som om det var äggstockarna som krampadejag blev livrädd o sprang på toan för ja trode att nu går min graviditet åt skogen med inget blod kom.....jag gick o lade mig o tordes knappt röra på mig.......smärtan gick över o jag gick på toan igen men inget blod...litte lättat gick jag o lade mig och lyckades att somna....nu när ja vaknade så känna det som vanligt.....gick upp o kissade men nu ingen blödning eller något.....känner lite molnande ibland o brösten ömmar...

Vad är detta???? Kan det vara så här under graviditet.
    Kan det varit maten vi åt som satte igång det hela......

Eller är det en förvarning till att det kommer att gå åt skogen????

Någon mer som haft så här......????

Vill gärna ha svar så man lugnar ner sig lite

• Svar på tråden kramp i magen är livrädd
  • pcotjej

Jag fick själv en jättekramp i helgen och den hörde nog ihop med min förstoppning jag gått med länge som sedan släppte, men ont ja fyfasen....
    Hoppas det går bra!

Kram

• AnnaMia75

Hej Lena 1976.

Jag lyckades bli gravid vid vårt 5:e försök med ivf. Jag hade också lite molande värk i magen till och från under de första 18 veckorna och det var helt nomalt. Det händer mycket i kroppen under den första tiden och värk behöver inte betyda att det är något som är fel.

Lycka till!

• Lena1976

Hej igen

Nu kan jag fått klarhet i till varför jag hade så ont.....det kan vara så att livmodern börjar röra på sig o ligamenten i livmodern kan göra att man får jätte ont.....känns nästan som njursten el blindtarmen...så nu känner jag mig lugnare....
    Jag har ännu inte fått nån blödning så kan ta det lugnt o njuta av min graviditet

• B63

Lena1976
    Hej!
    Jag är i vecka 7 och fick ont i slutet av vecka 6, det var troligen förstoppning för det släppte när jag lyckades gå på toa. Idag har jag sett ett litet pickade hjärta när de gjorde ultraljud.
    Jag håller tummarna för dig.

• duddi

hej
    det e kroppen som förbereder sig..inget farligt....har själv 2 barn 10,7 år gamla och är 31 år...var oxå orolig med mitt första

Svar på tråden kramp i magen är livrädd