• glada Mamman

Ni som har barn med blöja pg funktionshinder

Hej alla vi har ett problem.
    Våran dotter är nu 13år och har eurines sängvätare.
    Vi har fram till nu fått Libero utskrivna till henne .
    Men nu så ska vi byta till stora blöjor men har upptäckt att det är en hel djungel.
    Så då undrar jag vilken sort ni använder o vad ni rekomenderar??
    Ska vi ta med tape igen eller utan?

Vi pratade med inkontinensläkaren o det fanns en hel öppsjö av blöjor därför frågar jag andra som prövat vad de tycker.

Tacksam för all hjälp vi kan få.

• Svar på tråden Ni som har barn med blöja pg funktionshinder
  • Här och nu

Min son hade blöja tills han var 6. Då kunde vi fortfarande köra största barnstorleken o vi hade först med tejp o sen byxblöja.

• anne h
    glada Mamman skrev 2010-07-09 00:48:09 följande:
    Hej alla vi har ett problem.
    Våran dotter är nu 13år och har eurines sängvätare.
    Vi har fram till nu fått Libero utskrivna till henne .
    Men nu så ska vi byta till stora blöjor men har upptäckt att det är en hel djungel.
    Så då undrar jag vilken sort ni använder o vad ni rekomenderar??
    Ska vi ta med tape igen eller utan?

Vi pratade med inkontinensläkaren o det fanns en hel öppsjö av blöjor därför frågar jag andra som prövat vad de tycker.

Tacksam för all hjälp vi kan få.
    Enklast är att maila tillverkarna och be att få prover på lite olika modeller/stl så ni får testa hemma.
    Be dock att få MINST 2 av varje, så ni märker om andra var lika bra som den första.. kan ju ha varit en lyckträff..

Vi har numer bara inlägg, den sitter med tejp i kallingarna. (Molimed Premium Midi)
    http://www.hartmann.se/images/Produktblad_MoliMed.pdf

Tejp är ju annars det enklaste om man måste ha "hela" blöjor, de går ju att byta utan att klä av sig helt.
    Kolla bara så det inte är som små hullingar på dem, min mor har en som river rejält kring benen, inte skönt.. Sådana går inte att använda.. minns dock inte vad de heter just nu, men det märker man ju när man provar första ggn om det är "hullingar" på dem (kardborre som hjälper till att hålla ihop blöjan men den kommer ut mor huden, tyvärr, annars är det suveräna inkontinenshjälpmedel)
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Super blondinen

Tena slip maxi använde våran dotter. det är Tape.

• Mamma S

Jag blir lite nyfiken på om din dotter har något funktionshinder som gör att hon måste ha blöja, eller är det "bara" enures som inte beror på något speciellt om du förstår hur jag menar?

Min dotter har en nattblöja som heter Bambo som vi får från Link. Jag vet dock inte hur stora storlekar den finns i (min dotter är sex år och rätt liten och smal) men det går ju att kolla upp. Den funkar jättebra som nattblöja, sitter bra och håller tätt.

• Super blondinen

Våranan har Tena pg eurines utan anledning.

Svar på tråden Ni som har barn med blöja pg funktionshinder