• Anonym (Rådvill)

Biologiska mamman smsar o ringer ständigt.

Hej! Ska försöka korta ner mig så gott det går.

Har varit tillsammans med min nuvarande pojkvän i 2 år. Han separerade från sonens mor 6 mån innan. Under ca 1 års tid, var han dagligen o umgicks med sin då 2-åriga son, hemma hos ex:et. Trots att dom bara bor 10 min promenad väg ifrån varandra. Hon ringde många ggr o fråga om han ville komma över o äta middag där. Precis i början av våran relation, cyklar han hemifrån mig mitt i natten, då hon ringde, hon hade feber. Han sov på soffan. Vid ett senare tillfälle ringer hon i gen om samma sak. Hon var sjuk,feber, ville han skulle komma o vaka över henne under natten. Han sa men jag har flickvän. Det gör väl inget svarar hon. Han är orolig över hennes hälsa säger han. Hon föll i hop en gång tidigare. Har ingen sjukdom. Då hade jag fått veta det. I Julklapp fick han en fotoalmenacka av henne, med sonen OCH kort på henne. Listan kan göras lång på hennes märkliga beteende. Vi fick nyss ett prematurfött barn, 14 v för tidigt. Hon ville komma o hälsa på. Bjöd in henne. Bara någon vecka senare frågar hon min pojkvän om hon,han och sonen, som nu är 4 1/2 år, kan åka tillsm till Gröna Lund. Då kunde jag inte hålla tyst. Skickade ett sakligt sms, där jag vädjade att hon skulle respektera vårat förhållande. Att dom är separerade, Villket innebär att man har en vardag var för sig med barnet, o måste ta hänsyn till nya respektive oxå. Varpå hon ringde min pojkvän o grät. Sa att jag var farlig, labil, och sonen får inte vistas här. Förutom den dagliga kontakten

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-09 07:27
    Har under dessa 2 år aldrig kontaktat henne. Pojkvännen läste senare sms:et jag skrev.Tyckte det var baserat på fakta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-09 07:29
    Har under dessa 2 år aldrig kontaktat henne. Pojkvännen läste senare sms:et jag skrev.Tyckte det var baserat på fakta.

• Svar på tråden Biologiska mamman smsar o ringer ständigt.
  • Anonym (Rådvill)

Hon har tidigare när hon lämnade sonen hos honom sagt: - Hej då mina älsklingar, den stora och den lilla älsklingen, Nu senast bilade hon till sina föräldrar, 3 tim resväg, med sonen. Innan ringde hon för att säga typ: nu åker vi. 1 tim senare ringer hon för att säga att dom stannat till o rastat. Min pojkvän säger, ring om det är något viktigt. Ser snare i hans mobil att hon sms:at . - nu är vi framme, skriver om dittan o dattan... avslutar med en kram fr dom båda. Frånsett alla samtal om hämtning o lämning, kan hon skicka 5-6 sms, om vad dom gjort, ätit, m.m. Pojkvännen säger att han pratat med henne om detta. Hon säger att hon ber om ursäkt,att hon förstår, varit klumpig... Ändå fortsätter hon. Pojkvännen tycker jag överdriver, att hon tänker bara annorlunda. Hon är snäll, vill inget illa. Men känns som hon tycker dom fortf är en familj. Han har en ny familj nu, plus sin äldre son, så klart. Tycker självklart man ska ha en god o sund föräldrarelation sins emellan. Men är inte detta gränslöst? Vet inte om det är någon ide att fortsätta kämpa? Varför gör hon så här? Vad kan jag göra? Pojkvännen tycker bara att jag tjatar o gnatar... Men det blir ju ALDRIG bättre.
    Hoppas ni orkade läsa allt...

Tacksam för svar!

• Gerd parterapeuten

Hej!
    Du har en pojkvän som bryr sig mycket om sin son och det är väldigt positivt. Han verkar vara mån om att ha en god föräldrakontakt med pojkens mamma men han behöver sätta lite tydligare gränser mot henne, Det är han och du som lever tillsammans nu och det är viktigt att han är lojal med dig som partner. Jag skulle gissa att han känner sig lite sprlittrad i den här situationen och är osäker på hur han skall hantera det. Du skall ha beröm för att du är tålmodig och förstående för det behövs också. Din pojkvän och du behöver satsa på att stärka upp er relation både när det gäller att prata om era känslor och behov och hur ni rent praktiskt skall göra. Det är viktigt att du känner dig trygg med att din pojkvän förstår dina behov. Jag tycker det verkar som att din pojkvän varit väldigt bra på att skapa trygghet och kontinuitet för sonen. Han är en pappa som verkligen är närvarande i sonens liv. Den situation som du och din pojkvän har är inte helt lätt att hantera för olika behov krockar med varandra. Det allra viktigaste är att han och du tar hänsyn till varandra samt att hans son får plats i era liv. Ibland kan det ta tid innan man hittar former som fungerar. Lycka till!
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden Biologiska mamman smsar o ringer ständigt.