• Ms M

Om man skulle lämna kvar en spåga i kroppen....

är det farligt?

Märkte igår att jag hade ont under foten. Kändes ömt o som att det var ngt där. Jag kunde inte se ngt så sambon fick kolla. Han såg en liten spåga, kanske 1-2mm lång så väldigt liten. han kunde inte se ngn mer o tror han fick ut allt. Men idag ömmar d fortfarande lite när jag går, kan det vara kvar ngt eller e de från när han pillade där o gjorde "hål" på skinnet??? Asså om de skulle ömma då menar jag..

Iallafall, om de skulle vara ngt kvar, en sån liten t ex... Är det farligt? Kan den vandra?

• Svar på tråden Om man skulle lämna kvar en spåga i kroppen....
  • Jennypenny83

Nej det är inte farligt, men det kan bli inflammerat, dels för att kroppen motarbetar ett främmande förmål i kroppen, dels för att det kan komma bakterier i ett öppet sår. Håll det rent och avvakta, blir det värre får du ju gå till vårdcentralen.

• skorpionen80

Vad är en spåga? Vad är det för material?

Jag har haft en trästicka i benet i över 10 år, den har inte vandrat. Har inga problem med den förutom att kanterna är vassa och gör ont när jag kommer åt den.

Om det blir inflammerat stöter kroppen ut den själv, håll bara koll så att inflammationen inte går för långt.

• Ms M

En sticka ;)

Vet inte om de finns ngt kvar. Sambon fick ut en liten bit, 1-2mm brun sak. Såg ut som en liten träflisa från ngn gammal bänk eller ngt men den var så liten så jag vet inte alls... Vi kan inte se om de finns ngt kvar. men de ömmar fortfarande idag näör jag går barfota hemma inomhus...

Svar på tråden Om man skulle lämna kvar en spåga i kroppen....