• Anonym

Förstår inte detta...

"A: Booking.com behöver endast dina kontokortsuppgifter för att kunna bekräfta din bokning med hotellet. Vi debiterar aldrig ditt kontokort. Hotellet kan göra en förauktorisation av ditt kontokort för att säkerställa att det finns täckning. Efter den kontrollen finns hela beloppet till ditt förfogande igen. Hotellet kommer endast att debitera ditt kontokort om du har bokat ett rum med förskottsbetalning, eller om avbokningsvillkoren, som står under "Hotellregler" och rummets "Villkor", inte har följts."

Alltså kan jag inte boka det nu om jag inte har den summan på kontot? Eller va?

• Svar på tråden Förstår inte detta...
  • Kenneth b

Verkar som du måste ha pengar på kontot om hotellet gör en sån där förauktorisation, men osäker. Ring hotellet?

• Steinich

Så skulle jag tolka det. Att du måste ha beloppet alltså...

• Anonym

jaa jag tänkte också det först. 
    Men jag provade boka ändå och då stod det sen såhär:

Betalning
    Du har nu bekräftat din bokning med kontokort.
    Betalning sker direkt till hotellet under din vistelse, såvida andra villkor inte anges i hotellreglerna.
    Hotellet förbehåller sig rätten att förauktorisera kontokort före ankomst.

Så...kanske det inte dras förrän man kommer dit?

Äsch jag får nog ringa ändå . tack för era svar =) 
  • Tirem

Jag jobbar på hotell som tar emot bokningar från booking.com och jag kan bara säga att vi inte går in i förväg på ditt konto och tar eller ser några pengar. Ví använder endast din information som garanti på din bokning och debiterar er först när ni anländer till hotellet eller blir NO SHOW!

• Anonym
    Tirem skrev 2010-07-09 12:39:54 följande:
    Jag jobbar på hotell som tar emot bokningar från booking.com och jag kan bara säga att vi inte går in i förväg på ditt konto och tar eller ser några pengar. Ví använder endast din information som garanti på din bokning och debiterar er först när ni anländer till hotellet eller blir NO SHOW!
    okej vilken tur haha, det fanns bara ett rum kvar så jag var tvungen o chansa!
    (vår bröllopsnatt nämligen)
    TACK! 
Svar på tråden Förstår inte detta...