• Hemlighet

Tatuering som "flytit ut"

Tatuerade ett  " band " runt armen för ca 5 år sedan.
    Har sedan dess haft som ett blåmärke vid ena änden av tatueringen. Ser ut som om bläcket har flytit ut. Trodde det skulle blekna med tiden men det har det inte gjort
    Någon som vet vad som kan ha hänt???

• Svar på tråden Tatuering som "flytit ut"
  • Familytime

Det kan bli så om man gått upp eller ner i vikt, säger min tatuerade pojkvän...

• Rakad Apa

Har dessvärre ingen aning. Har dock hört att de flesta tatueringar "flyter ut" lite grann med tiden, men oftast väldigt lite. Låter snarare som att tatueraren gjort nåt misstag.
    Men oftast går det ju att fixa till genom att gå till en tatuerare igen. Har några tatueringar som jag ska snygga till.

• Hemlighet
    Rakad Apa skrev 2010-07-09 14:57:38 följande:
    Har dessvärre ingen aning. Har dock hört att de flesta tatueringar "flyter ut" lite grann med tiden, men oftast väldigt lite. Låter snarare som att tatueraren gjort nåt misstag.
    Men oftast går det ju att fixa till genom att gå till en tatuerare igen. Har några tatueringar som jag ska snygga till.
    Själva tatueringen är snygg, men runt den har det kommit blå/svart färg. svårt att förklara. Men kanterna är snygga ser ut som någon har nypt mig så jag har fått ett svagt blåmärke
  • Hemlighet
    Familytime skrev 2010-07-09 14:55:32 följande:

Det kan bli så om man gått upp eller ner i vikt, säger min tatuerade pojkvän...

men det var så redan från början. Och jag stod still i vikt då.
  • AddictedToNova

tror det kan bero på att den som tatuerade gick för djup ner i huden då kan det bli så

• Petrah

min på ryggen flöt ut pga att jag blödde mycket och att hon som gjorde den gick för djupt har jag hört. den kan oxå flyta ut om man är full eller bakfull av att man svettas mer och blodet blir tunnare.

Wild, Raw and Beautiful
  • Hemlighet
    Petrah skrev 2010-07-11 10:48:39 följande:
    min på ryggen flöt ut pga att jag blödde mycket och att hon som gjorde den gick för djupt har jag hört. den kan oxå flyta ut om man är full eller bakfull av att man svettas mer och blodet blir tunnare.
    Då gick nog han som gjorde tatueringen för djupt med nålen:-/
    Jag blödde inte så himla mycket tyckte jag.
  • pieca

Hej hej.

Det hela beror på att tatueraren har tatuerat för djupt på dig.

När dom gör det så flyter färgen ut och blir som en blåsvart skugga.

MVH/ Pieca

• whiiiii

Huden har lätt för att brista på insidan av överarmen eftersom den är så tunn där, så det kanske är någon sorts hudbristning. Min sambo som har tatuering blev informerad om det innan han tatuerad sin tatuering..

• Hugful80
    Har dock hört att de flesta tatueringar "flyter ut" lite grann med tiden
    Det stämmer inte. Kanske stämde för 30 år sedan när färgerna var kass, men nu för tiden är det inte så.
    Låter snarare som att tatueraren gjort nåt misstag.
    Ja. Tatueraren var en klåpare och tatuerade utanför.

Det du kan göra, TS, är att gå till en riktigt tatuerare och be honom tatuera över med vitt. Det ser lite konstigt ut om du gillar att sola, men det blir bra mycket snyggare i vanliga fall.
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
Svar på tråden Tatuering som "flytit ut"