Kaos när sonen med autism fick löss; ge mig stöd!
Min son är 8 år och hatar när man rör vid hans hår. Han har behövt lugnande vid klippning, men nu har det funkat bättre ett tag. I måndags kväll fick han löss o jag visste vilket helvete som väntade. Bad om råd på apoteket utifrån hans handikapp. Köpte Paranix som ska sprayas i håret o bara verka 15 min. Fick jaga honom genom huset o trädgården för att behandla. Godisskålar, film mm hjälper inte när det gäller håret. Sen har jag fått tvätta allt pga. vi hittade en levande lus i sängen o därför vill jag eliminera risken att få tillbaka det. Medan jag behandlat mig själv o lillebror inkl noggrann kamning 2 ggr per dag; Paranix är ej kemiskt o kan tas förebyggande o medan jag tvättat, har sonen vräkt ut allt i hela huset o har ingen stubin alls. Han skriker o slår lillebror när andan faller på, när jag inte är i närheten. Vi brukar inte ha honom ledig på sommaren mer än 2 hela veckor. Han vägrar rutiner hemma, men saknar dem på skola o fritids. Han skulle varit på kortis ett par dagar denna vecka, men det gick ej pga lössen. Kunde väl gått nu, men risken finns ju att han får löss igen o jag får hämta igen. Jag har barnen varannan vecka. Skulle jag be hans pappa om hjälp att behandla honom, blev det ännu värre pga. pappan är helstirrig. Annars är sonen förhållandevis lätt med tanke på autismen, men nu är jag helt uppgiven. Tog barnen till en plaskdamm igår o de var där i över 3 timmar. Ändå får han utbrott på kvällen. Har nån ett praktiskt råd man kan ta till om han får löss igen? Hab har varit här o hjälpt mig bada honom då han var yngre, pga. han var jätterädd för det. Vi har egen tvättmaskin, men den tar bara ett täcke åt gången o man har ju vanlig tvätt också. Nu är allt snart tvättat o innan tvätt har det varit inlåst. Är bara så slut. Har testat alla tips o är själv pedagog. Men inte mer än människa. I första hand söker jag stöd från er som själva har barn som kan bli väldigt arga.