• enlitenbitkaka

Pollen/gräs-allergi hos hund?

Finns det någon här som har en hund med konstaterad pollenallergi? Jag och min sambo är båda pollenallergiker som just nu lider av gräset...sambon får starka mediciner utskrivna. Har dock aldrig varit så illa som det är i år...och vår vovve han har lite samma symptom; nyser, nyser, nyser och snorar.

Hur yttrar sig era hundars allergi?

• Svar på tråden Pollen/gräs-allergi hos hund?
  • solskina

Hunden kan fått kvalster i näsan, det är mer troligt. Kolla snoret i förstoringsglas, då får du snabbt svar.

Dom hundar jag träffat som är allergiska, damm, gräs även människor har haft kli. 

• enlitenbitkaka
    solskina skrev 2010-07-09 17:27:21 följande:
    Hunden kan fått kvalster i näsan, det är mer troligt. Kolla snoret i förstoringsglas, då får du snabbt svar.

Dom hundar jag träffat som är allergiska, damm, gräs även människor har haft kli. 

Redan kollat och det är inte kvalster...och förkylningarna brukar yttra sig annorlunda....
  • solskina

Men visst skulle det kunna var pollen, helt uteslutet är det ju inte.

Eller så kan det vara så att hunden har fått in något i näsan. Det är ju inte ovanligt det heller.

• Lathundarna

Har en som är konstaterat allergisk mot dammkvalster samt pollen (minns ej sort). Han får hudproblem, dvs blir han riktigt illa drabbad så får han svårt att gå (trampdynehuden drabbas), tappar päls, kliar sig sönder och samman, rinnande ögon, etc. Dock aldrig nysningar. Håller allergierna i trimm med hjälp av specialframställt immucept som är designat att passa just honom.

Svar på tråden Pollen/gräs-allergi hos hund?