• TheHappyOne

Normalt att ha ont i kejsarsnittet vid nästa graviditet?

I juli 2007 födde jag min son med akut kejsarsnitt. Nu är jag gravid igen och är idag i vecka 29.
    Jag har ONT i snittet. Det molar hela tiden och gör ännu mer ont när jag rör mig, och lyfter jag något så gör det sk*t ont!

Är detta vanligt?
    Jag ringde rådgivningen på mvc idag och dom sa att det kunde vara så men om det gör för ont får jag söka mig till förlossningen.

Dom i min bekantskapskrets som har gjort kesjarsnitt och sen blivit gravida igen har inte haft det så här.

• Svar på tråden Normalt att ha ont i kejsarsnittet vid nästa graviditet?
  • arkeologitjejen

Jag har inte ont i mitt snitt som jag fick när Linnea föddes i mars -08. Det kan strama ibland och kanske kännas, men ont skulle jag inte säga. Förstår att du är orolig, men säger MVC att det inte är någon fara så skulle jag inte oroa mig för mycket. Det är ju ett ärr och är det så länge sedan sist så har det ju läkt ihop.

Linnea 080310 & BF 100930
  • nibban

Jag hade mest ont i mitt snitt i början av graviditeten, annars har jag inte kännt så mycket.. Däremot kliar det i ärret nu är i v 36...

Ring om du har så ont det hade jag gjort...

Lycka till!

• eec82

är bara i vecka 18 men känner av mitt snitt, kliar å så. MEn har inte ont så som du beskriver det hela.

• TheHappyOne

Funderar på och ringa förlossningen nu, för det gör mer ont. Men vet inte vad jag ska säga, tycker det är så svårt och formulera sig.

• Drömmerintedrömmar

Jag gjorde ett kejsarsnitt Juni -08, är gravid med mitt andra barn nu, jag har inte ont i mitt snitt, däremot stramar det och drar ibland vilket inte är så konstigt som dem andra tjejerna skriver. men att du har ont kanske beror på sammanväxningar i magen som kan bli vid en operation, men ring till förlossningen dem kanske kan undersöka dig på något sätt!

• eec82
    TheHappyOne skrev 2010-07-09 20:31:21 följande:

Funderar på och ringa förlossningen nu, för det gör mer ont. Men vet inte vad jag ska säga, tycker det är så svårt och formulera sig.

ring å beskriv hur ont du har. Du får säkert fram de du vill ha sagt, de finns ju där för dig. Så tveka inte å ring. Skadar ju inte. Så ont ska du ju inte behöva ha.
  • TheHappyOne

Jag ringde in igår kväll och dom ville jag skulle komma in då jag hade ont bak i ryggen och sammandragningar som strålade ner i snittet.

Det visade sig vara en njurbäckeninflammation så nu har jag fått en pencillinkur. Och sen kollade dom med ett vul och såg att jag har sammanväxningar i snittet, så sammanväsningarna i kombination med de onda sammandragningar orsakade den smärtan. Så snart ska det nog bli bättre :).

Tack för era svar!

• eec82

å va skönt att du åkte in och de kollade upp. Hoppas de ger sig då din smärta nu.

• vinterfrost

Jag gjorde mitt första snitt i Juli 2008 mitt andra Maj 2010.
    Blev gravid 1år efter första snittet. Har inte känt av snittet alls mellan graviditeterna.

♥
Svar på tråden Normalt att ha ont i kejsarsnittet vid nästa graviditet?