Saaaraa skrev 2010-07-09 22:02:59 följande:
Nu för tiden använder hon inte pall, men i början behövde hon den eftersom att hon var rädd att ramla i(vilket hon gjorde några gånger hehe) men nu har hon lärt sig att hålla i sig.
Oops!

Tack för tipsen, ska prova på det där med pall så får vi se hur det går.
FruMähler skrev 2010-07-09 22:09:38 följande:
å vad skönt att höra att det är fler som potttränar barnen vid 2.5..har fått höra lite varstans att vi börjat för tidigt...
Våran dotter älsar att gå på toa men har en mammutpall att ha fötterna på å en toaring för pottan vägrar hon...hops andra går det bra att sitta normalt ...
När vi är hemma är hon blöjfri hela dagarna men är vi på vift så händer det lite olyckor för då har man ju annat att tänka på
Jag ville egentligen börja tidigare men i och med att hon fick ett syskon å sedan väntade vi in sommaren så nu blev det nu istället

Tidigt? Och jag som tyckte vi var lite sena... Jag var blöjfri vid 1 års ålder enligt min kära mor så 2 år för sonen kändes sent

. Men han slutade helt bajsa i blöjan så när han var runt 1 då vi först introducerade pottan. Han insåg genast att det är mycket trevligare att slippa ha det där eländet kladda runt tror jag. Kissandet tog ett år till innan vi kunde lägga av med blöja dagtid, men då gick det helt problemfritt. Nu jobbar vi på att han ska bli torr på natten och har lagt av med blöja då också.