• Jakobs mamma

Tips på bärsjal!!!

Halloj alla härliga AP-föräldrar!
    Väntar en liten nu i augusti. Det blir tätt, storebror kommer vara 19 månader. Är nyfiken på att testa bärsjal, dels för att det verkar så mysigt och dels för att få fria händer till två små. Har förstått att trikåsjal är bra i början. Kan nån tipsa om märke o var man kan köpa, it´s a jungle out there!
    Behöver man gå kurs (har sett att det anordnas) för att lära sig använda sjalen, eller fixar man det ändå efter litet trixande. Är för övrigt normalbegåvad, haha..

• Svar på tråden Tips på bärsjal!!!
  • Elisabeth09

Hej!

Jag har en dotter som äe tre veckor gammal och henne bär jag i en linnesjal som kommer från "Easy Hug". Nu när hon är liten bär jag henne liggandes i den, som en vagga, senare kan man ha barnet sittandes i den. 

Den är väldigt enkel att använda, jag tycker att den är toppen, det är inget att knyta och greja, du får titta hur den ser ut på easyhug.se . Jag har tagit långa promenader med min dotter liggandes i sjalen. Jag rekomenderar den verkligen!!

• Bellini

Kolla in sjalbarn.se där hittar du mycket tips. Jag har precis skaffat mig en mei tai...o jag tycker den är jättebra. Hade en babybjörn innan men det var ingen höjdare. En kompis har en ringsjal o den tycker hon ejättebra. 

• Lantani

Jag har också bf i början på augusti och jag har införskaffat en looma sino, den ska tydligen vara tunn. Har en son som kommer vara 21 månader när bebisen kommer, så det är nog skönt att ha händerna fria så som du säger!

• Flickan och kråkan

Topp 3 (utan inbördes rangordning) enligt mig :

Sino från looma
    MaM:s eco
    wbs

Oavsett pushar jag för en vanlig lång trikåsjal.

• nurken

Sino fråm Loma kan jag varmt rekomendera. Jag använd den mycket till min pojk. Vi till och med sov med den när han hade feber efter en spruta och bara ville vara nära.
    Lätt att knyta och skönt matrial.

• Lintje

Vi körde med en Ergo bärsele från början men tyckte att den var lite stor för vår dotter de första tre månaderna, men sedan har den varit ovärdelig! Man kan bära på mage, ryggen eller höften och den är jätteskön. Bär fortfarande min 21 mån dotter i den ( hon älskar att sitta på min rygg) när hon är trött och inte vill gå själv.  Vi använde deffinitivt bärselen mycket mer än vagnen som nu varit undanstoppad sedan hon var 9 mån.

• Mamma till två mirakel

Kolla in sjalbarn ja jag hade nog köpt en trikåsjal i tunn modell för att ha i början...och sedan en vävd om ni trivs!
    Jag föredrar min BB-slen sjal...vävd

Adam 090108 & Bebis i magen BF 26/12-10
Svar på tråden Tips på bärsjal!!!