Hjälp! Jag har ingen mjölk på kvällen!!
Min dotter är fyra månader och jag helammar henne, men dom senaste dagarna har jag ingen mjölk på kvällarna...
På morgonen och vid lunch så ser och hör jag att hon får i sig mycket, klunkar i sig mjölken, kan sätta i halsen osv...Ofta räcker det att amma på det ena bröstet.
På eftermiddagen är det inga problem att amma, men hon behöver oftast amma på båda för att bli nöjd.
Sen på kvällen när hon ska äta sista passet så finns det ingen mjölk, hon suger å suger, släpper och blir ledsen... Prövar igen, suger flera gånger och jag ser att hon inte sväljer något, släpper och blir ledsen... Jag prövar på båda brösten... Provar även att pumpa och det kommer inte ur en droppe (vet att suget hos en bebis är starkare och att det inte behöver beryda något!).
Vid nattamningen mellan 2-3 då har mjölken runnit till igen!
Varför tror ni att det är såhär? Håller min mjölk på att sina? Jag som så gärna vill amma ett tag till... Jag vill inte tvingas sluta.
Några kvällar i rad har det nu blivit en flaska ersättning, efter att jag prövat och trugat med båda brösten...
Har ni några tips som kan få igång produktionen mer på kvällen? Kan man låna en elektrisk pump när min dotter är såhär stor? Är rätt kämpigt med handpumpen...