Hur ser ni föräldrar på "annorlunda" klädstilar ?
Har erat barn utvecklat en "egen" klädstil ? Om vi säger att stilen är lolita, fashioncore, you name it!
Hur ser ni på den ? Är den fin, är den hemsk, varför ?
Accepterar ni den ? Om inte, varför ? Varför accepterar ni den, om ni gör det ?
Anledningen till att jag frågar detta är för att jag säg en kvinna här på sidan som ville förbjuda sin egna dotter till att klä sig i de kläder hon trivdes i. Sweet-lolita kallas stilen.
Jag tycker detta är sjukt.
Enligt mig är den stilen sjukt söt.
Jag själv klär mig ganska så "vanligt". Bortsett från att jag gillar att klä mig i färger, mycket färger. Gröna byxor, chockrosa linne, flerfärgade skor m.m. Allt jag har på mig är färgglatt, kortfattat.
Har även färgat håret i rosa och lila, planerar att färga det knallrött snart.
Skulle ni se erat barn som "en clown" om denne klädde sig i denna form ?
Mina föräldrar accepterar mig för den jag är och vill vara, jag tycker att den här kvinnan också bör göra det. För några år sen tuperade jag håret fruktansvärt stort och fult (Nu kan jag konsten att få det att se fint ut, då såg det ut som en fyrkant.)
Detta skrattade mina föräldrar åt, jag var "ful" i svart hår och allt detta.
Detta sänkte mitt självförtroende och min kontakt till mina föräldrar, jag känner/kände ingen anledning till att acceptera dem om de inte accepterar mig för den jag är!
Jag anser att alla har rätt att få vara de dem vill vara, den här mamman fick ett förslag av en person att ta ifrån hennes dotter dessa kläder och tvinga henne att klä sig "normalt".
Det gjorde mig fruktansvärt arg. Hade min mamma tagit ifrån mig min stil och personlighet så hade jag förlorat mycket stor respekt för henne.