• MrsToobe

Åka båt med liten?

En kompis ringde förut o fråga ifall vi ville följa med ut till en ö. Med båt då.
    Lillen är snart 3 månader (oj, va tiden gått fort...)
    Finns det flytvästar för så små? Är det lämpligt att bege sig ut på sjön när dom är små?
    I vilket fall som helst så ska vi _inte_ följa med på båten. Får bli senare en annan dag....månad....år
    Men jag undrar ju ändå hur det är att åka båt med en liten ?
    Det här var en "vanlig" motorbåt. Allså ingen kryssningsbåt eller sånt.

Ha en fin lördag! Kram

• Svar på tråden Åka båt med liten?
  • pincla

Vill oxå veta! Har letat lite efter en passande flytväst men har ej funnit någon. Finns dom? Min kille har båt å det skulle ju vara kul om man fick åka lite båt senare i sommar när bebben har kommit..

• DaCiss

Från räddningstjänsten kan man hyra eller låna flytvästar. Om det finns för så små borde ju dom veta om det tycker man.

• Mandy

Bbayplanet såg jag hade flytvästar upp till 10 kg.

• The

Det går alldeles utmärkt att åka båt med så små barn och flytvästar finns också att få tag i. Är själv uppvuxen på sjön så jag rekommenderar att åka ut på sjön med era små.

• MrsToobe

10 kg... hahaha de går väl joppe om snart tsss... men de va ju bara för en gång.. men bra o veta ifall de blir så igen. Pappa skulle kanske köpa båt så de e ju bra o ha isf. tack alla för svaren iaf !

• lillsmurfen

Klart man kan åka båt med en bebis! Är själv uppvuxen på sjön och min kille gillar att åka båt. (ca.4 1/2 mån). Flytvästar finns det i båtaffärer och dyl. Dom hade ett test i vi föräldrar för inte så länge sedan.
    Det man ska tänka på är att ta med parasoll så bebisen får skugga och ha heltäckande kläder för solen. Tänk på att vattnet reflekterar solljuset.
    Vi ska iallafall på båtsemester i år. Tycker absolut att ni sak åka ut med båten det är ju underbart!

• Isolde

Det finns baby-flytvästar -- och flytvästar för små hundar också!

Klart barn kan åka båt! Varför skulle de inte? Tänk som sagt bara på att ordna skugga och att barnet ska ha heltäckande på sig även om det är lite molnigt, vatten reflekterar ju ljus. Och naturligtvis en mössa som går ner över öronen!

Barnet som ligger i min mage nu kommer att åka båt flitigt nästa sommar!

• mojsan

Vi har köpt en flytväst -15kg på coop, c:a 250 kr, så vi KAN ta med Bella på morfars båt...

Svar på tråden Åka båt med liten?