• ceisabelle

    Lekland för vuxna?

    Nu har jag och några vänner pratat om lekparker! Vi som föräldrar går ju till olika parker eller lekland med våra barn där de får leka! Jag själv vill gärna vara med och leka när min son ska till såna ställen och leka! Så då tänkte vi att "vad hade folk tyckt om det fanns ett lekland för vuxna??"

    Därför lägger vi ut frågan här nu och tänkte kolla om det finns intresse av detta! Även vad NI skulle vilja ha i ett lekland i så fall?

    Rutschkana? Vattenpark? Hopptorn?

    Vad hade ni kunnat tänka er?

     

    Mvh Bella med vänner

  • Svar på tråden Lekland för vuxna?
  • Alexandra f

    Jag tycker det är en toppen idé och skulle definitivt gå! :)

  • Rocktroll

    Vi brukar leka med våran dotter på lekland haha Tungan ute så här gillas idén. Min man är som ett barn på lekland och springer runt och åker rutschkanor osv Tyst


    .:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
  • ceisabelle
    Rocktroll skrev 2010-07-29 14:09:15 följande:
    Vi brukar leka med våran dotter på lekland haha Tungan ute så här gillas idén. Min man är som ett barn på lekland och springer runt och åker rutschkanor osv Tyst
    Haha min man är likadan!! VI har vårt barnasinne kvar och skulle jätte gärna göra denna iden till verklighet! Men vi måste få många fler bekräftelser på att folk vill vara med och göra vår dröm riktig!! Glad
  • Rocktroll
    ceisabelle skrev 2010-07-29 15:53:29 följande:
    Haha min man är likadan!! VI har vårt barnasinne kvar och skulle jätte gärna göra denna iden till verklighet! Men vi måste få många fler bekräftelser på att folk vill vara med och göra vår dröm riktig!! Glad
    Rolig idé iaf men är rädd att en del kanske inte vill "skämma ut" sig på det viset. Vi tänker inte så men kan tänka mig att en del har det tankesättet.

    ps: sist vi var på lekland hade sambon på 26 år och hans 30 åriga vän brännsår över hela kroppen efter att ha lekt så mycket :P
    .:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
  • ceisabelle

    Jo, det är väl ifs sant! Men förstår inte varför vi vuxna ska vara så rädda för att skämma ut oss! Leker vi med barn är det ju okej, men varför inte när vi är utan dem??

  • Lunne

    Jag inser att detta är en jättegammal tråd, men det ser ut som att trådskaparen har sitt konto aktivt så jag tänkte svara ändå :)

    Både jag och många kompisar skulle tycka att det var jätteroligt med en lekpark för vuxna! I princip kan nog allt som finns i en lekpark för barn vara intressant om "svårighetsgraden" är anpassad för vuxna :)

    Som tur är finns det en del saker som påminner om det redan idag;

    * Vattenparker

    * Höghöjdsbanor

    * Hinderbanor

    * Boda Borg

    * Via Ferrata

    * Waterslide obstacle rush och liknande lopp

    * I Skottland finns enorma underjordiska trampolin-hinderbanor som tar flera timmar att ta sig igenom. En sån skulle jag verkligen vilja besöka :)

    Men det känns som art det finns utrymme för att hitta på mycket mer :)

  • Anna545

    Vilken bra idé!

    Tycker det borde finnas både hoppborgar och rutchkanor och klätterställningar för vuxna!

    Träna på gym är ju något av det tråkigaste som finns, men på en lekplats för vuxna märker man väl inte ens att man tränar så kul man har.

Svar på tråden Lekland för vuxna?