• Lea74

Hade era barn med adhd redan ett häftigt temperament/utbrott som spädbarn?

Min son är sju månader och hans vilja bli bara starkare och starkare och han skriker så fort det inte passar. Är detta verkligen normalt? Han är allmänt krävande på andra sätt (vill helst bli buren m.m.) men är inte hyperaktiv. Verkar följa utvecklingen normalt och kan vara mycket glad också. Men han blir lätt irriterad,

• Svar på tråden Hade era barn med adhd redan ett häftigt temperament/utbrott som spädbarn?
  • awb

Jag kommer inte riktigt ihåg hur vår tioåriga dotter var som bebis men hon var jobbig, den jobbigaste av mina fyra barn. Hon ville inte ligga i vagnen, inte ligga på golvet, osv. Idag har hon hfa/adhd.
    Men alla barn är olika, tänk på det, bara för att man har ett lite mer krävande barn behöver inte det automatiskt innebära varken autism eller adhd.

• Beccy

Min son var krävande, sov bara när vagnen rörde sig, saker skulle hända hela tiden, svårt att slappna av, han vände på sig och kröp tidigt, fick utbrott när det inte gick som han ville. Han är 7 år nu och har ADHD men ditt behöver absolut inte ha det. Var uppmärksam på det om ett par år och prata mycket med dagis när han börjar där. Misstänker du ADHD om några år så tveka inte att söka hjälp, men nu behöver du inte oroa dig.

• anne h

Nej, h*n var bara väldigt aktiv och sov ganska lite i jämförelse med syskonen. Inget häftigt humör, tvärtom 

/anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
Svar på tråden Hade era barn med adhd redan ett häftigt temperament/utbrott som spädbarn?