• StarShine87

flaskvärmare, ett måste?

Måste man införskaffa en flaskvärmare? Vad är den bra för o gjorde den nytta för er?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-10 19:59
    alltså funkar det som en bekvämlighets-pryl när man inte orkar/hinner värma lite vatten på spisen ?

detta är en djungel med saker .

• Svar på tråden flaskvärmare, ett måste?
  • FH Mamma

Man slipper värma nappflaskan i mikro, varmt vatten eller använda en vattenkokare.. riktigt onödigt tycker jag.

• Ylwis

tydligen ska vara bra att ha i bilen men vi hade det aldrig utan gav ur tetra som inte behöver värmas. ett billigare alternativ är ju att ha en termos med varmvatten med sig att ställa flaskan i en stund.

Mamma till Alvyn 051015
  • lightfish

Totalt onödigt!
    Sen är det inte alla barn som vill dricka varm ersättning/välling, min son är en av dem: kall välling ska det vara annars dricker han inte.

• straw2008

Men jösses, ONÖDIGT:

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Ylwis
    lightfish skrev 2010-07-10 19:51:21 följande:
    Totalt onödigt!
    Sen är det inte alla barn som vill dricka varm ersättning/välling, min son är en av dem: kall välling ska det vara annars dricker han inte.
    så var min med på slutet, det skulle vara kall välling, inte varm.
    Mamma till Alvyn 051015
  • Viggo och pyrets mamma

Vår son ammades inte och vi köpte efter ett tag en flaskvärmare då vi tänkte att det skulle va smidigare när han ville ha mat nattetid. Men den tog ju så grymt lång tid på sig att han blev ju skogstokig innan maten var varm, så vi gick tillbaka till att ha varmt vatten i en termos bredvid sängen, hälla i pulver från en vällingdoserare som vi gjort i ordning på kvällen innan vi la oss och bara ösa i vattnet, skaka och sen var det klart. Nu för tiden använder jag den som dammsamlare i ett köksskåp

-Mammas älskling 080425-
  • Gravid2010

Köpte en, för att ha i bilen.. men den tog så evinerligt lång tid på sig att jag gick in på Mcdonalds och lånade deras micro istället... Sålde den sen på Tradera till nån annan stackare som trodde de skulle få användning av den..

• Puffalina

ONÖDIGT... Vi har alltid en termos med varmvatten och en pet-flaska med kallvatten med istället om vi vet att vi kommer vara nånstans där man inte kan värma...

* Sebastian 061016 Alexander 081109 BF 3/9-10 *
Svar på tråden flaskvärmare, ett måste?