• jamsig

Förälder med adhd!? Hjälp!!

Ni som har adhd som förlder, hur får ni allt att funka? jag ahr sån ångset för jag knner mig som världens sämsta förälder som inte fattar konsekvenser av han beteende, som inte klickar saker som för andra är självklara, lider verkligen av de. är ensamstående och har en sambo med tre egna barn plus atty jag är bara 21 år. jag lecver i ett kaos med mig själv. vad har man för rättigheter till hjälp etc när man ahr fått sin diagnos från kommunen och sånt? Tups råd och hjälp!!! Sen ni som har barn med adhd, hur märkte ni de? när? vilken ålder? ångest för att min son ska drabbas av samma öde som jag :( Hjälp!

Sen att få ens närstående att förstå att amn faktiskt har en funktionsnedsättning, ja men förvirrad är ju alla iböland, ja men glömmer sakler gör ju alla. det är ju inget konstogt med de. Etc, någon mer som knner igen siog att närstående inte förtsår vad de handlar om. Hur dåligt man mår av de, konflikter som faktriuskt iuppstår pga mitt handikapp, för jag känner verkligen att de är ett handikapp i min tillbaro. Hjälp snälla ni sonm sitter i samma sits,!

• Svar på tråden Förälder med adhd!? Hjälp!!
  • happy2

Hej! här är en förälder till med ADHD.. Du är inte ensam,,,Jag berättar järna mer vid ett annat tillfälle,, men jag tänkte bara visa mig att du är inte ensam,  kram på dig,,

Sebastian, Kevin och Alexander
  • jamsig

Ja, vill jätte gärna få kontakt med fööräldrar i samma situition! hör gärna av dig på majl här eller i forumet när du har tid!

• carita1974
    Finns en till...mamma till 3 barn.varav 2 har adhd/as

//Carita
  • sonen08

ja har med adhd och är en förälder fick diagnosen efter ja fått barn.. tycker du ska kontakta din läkare som du frågar om du kan få en arbetsteurapet de fick ja och de är SUPERBRA!!! ja fick ordning på mitt liv och ja mår mycket bättre...Du är ingen dålig mamma beh bara om hjälp

• jamsig

jo, jag måste lära mig att be om hjälp, jag haer såna krav på mig själv att jag ska klara mig själv, kunna allt o förstå allt. Men jag gör ju inte de, och de är ju då konflikter uppstår med mig själv o anhöriga.

sen hur har ni på de sociala plabnet? i stora sällskap, nya människor etc? hur känner ni och upplever de? hur är/har eran självkänsla och självförtroende varit innan och så diagnosen? har ni kännt er annorlunda och så och mått dåligt av de? förstår ni vad jag menar?

Tack för alla svar, jag ska till en terapeut om en vecka, så hoppas på de bästa, vad ska jag tänka på att ta upp? bnär jag hamnar i siytaioner där jag ska förklara mina problem så blir jag liksom, blockerad, jag får inte fram något, skäms typ över att berätt amian problme? hur kommer jag ur de, samma i konflikter med partner, jag är livrädd för att ta upp konflikter. Hur gör man, hur tar man sig ur de?

• carita1974

Känner igen en del av tjejorna ser jag =) Hej hej !

• Ronja2003

här är en till med adhd som barn  hette det mbd eller något  sånt  och nu via vuxenhab har dom ändrat diagnosen till lindrig utvecklingsstörning . Hur bra låter det :( i vilkent fall som helst jag undrar själv hur andra med samma funktionshinder löser sina saker med sina barn ibland? läs min tråd HJÄLP ! jag har en dotter på 7 år

hur många här har facebook göra en grupp på facebook för oss med funktionshinder o barn så kan vi alla få råd o tips av varandra.

• theresemamma

Jag har åxå adhd fick diagnosen för precis ett år sedan. jag har arbetsterapuet (stavas?) och boendestödjare samt medicin och det har hjälpt mig jätte mycket. Jag är ensamstående med en dotter på 8 år,

Svar på tråden Förälder med adhd!? Hjälp!!