• kolibri

Dumt att ta Postafen varje dag?

Har äntligen lyckats få bukt med illamåendet med hjälp av Postafen. Har tagit en halv tablett två dagar i rad och har mått riktigt bra. Frågan är om det är dumt att äta detta varje dag - någon som vet? Det är så himla skönt att slippa må pyton och istället ha kraft till lite annat.

• Svar på tråden Dumt att ta Postafen varje dag?
  • wozzgirl

Hjälper de så ät dom. Du kan ju ha en paus nåt slag o se om du fortfarande mår illa.

• super morsan

det e bara att äta, jag måde skit dåligt tills jag började äta dom å barnmorskan sa att det inte va farligt alls att äta varje dag

• Änglatuss

de är bara att äta om du mår bra av de
    men tänk på att ta paus nån gång, de kanske slutar ge sin verkan annars!
    och att en tablett sitter i, i 12 timmar

• marcink

man ska INTE sluta ta tabletterna ibland.
    bästa effekten uppnås om du äter den regelbundet.

• amasonas

Jag har snackat med min BM för jag trodde också att jag överdoserade lite men hon sa att jag kan fortsätta!
    Äter en tablett på morgonen & en på kvällen + att jag har seaband på mig dygnet runt!

tina/v.10

• Tozza

När hart ni tagit den, när ni "bara" mått illa (inte spytt) eller har det hjälpt när ni spytt oxå?. Vart nog en yrig fråga. Till saken är att jag mår inte så jätte illa hela tiden, utan det kommer just innan jag behöver springa till toan och sen försvinner det till nästa toabesök. Men hjälper postafen mot uppkastningar oxå?

• Änglatuss

en sak vet jag då att de tar 1 timme för postafen att verka (mot just åksjuka)
    när jag åt postafen tog jag de då sambon gick upp för att åka till jobbet, jag klev sen upp 3-4 timmar senare

postafen hjälpte inte för mig sen så jag fick lergigan comp och dom ska man iaf göra paus med ibland för att få rätt effekt.. jag har oxå haft seaband på mig sen v 6, jag är i v 19 nu och tar ibland oxå postafen..

• amasonas

Nja...dom minskar iallafall, spyr bara på mornar & kvällar nu när jag tagit dom, men det är ju bättre än att spy hela dan=)

• super morsan

Jag kräktes inget alls när jag åt dom,tog mina på morgonen innan jag klev ur sängen

• kolibri

Jag har som sagt bara tagit i två dagar. Jag blir mest illamående framåt eftermiddagen så än så länge har jag tagit dem i god tid innan jag "brukar" må dåligt eftersom det tar ett tag innan de ger effekt. För mig har en halv tablett räckt så pass mycket att jag kunnat funka bra, kan äta lite mer normalt och har inte kräkts. Lite klump i halsen och lite, lite illamående har det funnits men jag har däremot inte blivit trött eller dåsig, så jag tänker att en halv tablett kanske räcker just för mig.

• Nirnaeth

Jag hade inte orkat med de första fem månaderna om det inte vore för Postafen. Jag åt dom löpande dygnet runt, och kände direkt om det gått för lång tid emellan. var tvungen att hålla koll på klockan, så att jag tog en ny tablett i god tid.

fast mitt illamående var ganska extremt också, spydde varenda dag fram tills två veckor innan BF. Det mest intensiva illamåendet gick över efter 5 månader, sen blev det hanterbart.

Dum som jag var så bad jag aldrig om något starkare, vilket jag känner nu i efterhand att jag borde ha gjort.

• Teskedsmamman

Jag åt postafen dagligen - en hel tablett 2 ggr/dag - i 7 veckor med storebror och det är ingen som helst fara att käka dem, så fortsätt om de hjälper!!

• Rubia

Jag åt också 2 Postafen om dagen i 4-5 veckor under denna graviditeten och de gjorde att man överhuvudtaget orkade släpa sig upp och göra något vettigt. Jag mådde ändå hyfsat illa, men det var iaf bättre än utan dem. Såvitt jag förstår är det bara att äta på!

Svar på tråden Dumt att ta Postafen varje dag?