• Anonym (Mirra!)

Hur skulle ni reagera om er sambo hade små vårtor på snoppen?

Ja, jag är orolig för några små vårtor min sambo fått på snoppen, sen han fick dom har även jag fått några  i omgångar som riktigt svider! 

Jag har aldrig haft det tidigare, och undrar natruligtvis vad det kan vara och om min sambo varit otrogen!

Någon med synpunkter kring detta?  

• Svar på tråden Hur skulle ni reagera om er sambo hade små vårtor på snoppen?
  • Anonym

kan vara kondylom... Har du ättiksprit hemma så kan du kolla om det är det! Ta på lite sånt och vitnar de, så är det det!

Kondylomvirus kan ligga latent länge så han behöver inte ha varit otrogen.. Men men....

• logg81

Det låter som om det är dags att gå till en STD-mottagning och få det kollat...
    Små saker som gör ont och som smittar är inget bra tecken... Tyvärr...

Jag är bäst på jorden... shit happens.... =D
  • Anonym

Hmm, vårtor brukar vara herpes eller kondylom om jag inte minns fel. Båda är virussjukdomar som ligger latent i kroppen och bryter ut då och då. Han kan ha varit otrogen men han kan också ha fått det innan ni träffades. Hur länge har ni varit ihop och har han någonsin tidigare haft dessa besvär?

• Aviana

Gör så som tidigare person skrev, säg annars åt honom att få och kolla sig. Är det nåt annat, som inte ligger latent i kroppen som han fått som inte du har så skicka ut honom

• babbelina

Ja du, vad säger han själv om dem?

• Anonym

Du det där ska du inte ta så allvarligt! Låter som kondylom och det kan ligga läääänge latent! Min BM sa att det är nåt som de flesta är bärare av förr eller senare..

• Gravid2010

Fråga honom rakt ut vet ja.. Det skulle jag gjort.. bluffat och testat och sett om inte sambon hade koll på att de kan ligga latent... (och därmed "erkänt" ev felsteg)

• Pernilla82

som sagt, det kan ligga latent i flera år, herpes eller kondylom. Faktum är att en tredjedel av sveriges befolkning har könsherpes och de flesta vet inte ens om det. Jag fick mitt första utslag nu i graviditeten, förmodligen har det legat latens i flera år för jag har aldrig haft det förut. Och jag har inte vart otrogen och inte min kille heller.

• Anonym (Mirra!)

Vi har varit tillsammans i mer än 3 år. Jag har verkligen sagt till honom att jag vill att han går och kollar upp sig, han lovade att göra det nu i veckan, men gjorde det inte. Jag blir så arg för att han gör så! Irriterad för det känns som att han tror att de ska försvinna bara han väntar! 

• Anonym (Mirra!)

Jag tror inte han haft något utbrott förut...

• Anonym

fast kondylom smittar inte dig på en gång. Så om du känner sveda och obehag efter samlag kan det vara svamp, man kan få knottror även vid svamp.

kolla om svamp-kräm på apoteket kan hjälpa honom.

• Anonym (Jag oxå)

Jag fick reda på att jag hade kondylom när jag blev gravid, då först bröt det ut. Men min bm sa att det inte ens klassas som könssjukdom längre och nästintill 30% av Sveriges befolkning har det utan att veta om det. Kondylom betyder sällan att partnern har varit otrogen, det kan till och med vara så att du har smittat honom då vi kvinnor ofta inte vet att vi är smittade då vårtorna kan sitta så de inte känns i slidan. Inget farligt. Enligt min bm så finns det tydligen studier som pekar på att om du haft hand eller fotvårtor så kan viruset muterade/omvandla sig/göra en mera mottaglig för kondylomviruset, hur mycket av studien som stämmer idag vet jag inte. Men jag skulle inte vara orolig för otrohet, men det är ju jag. Frågan är ju alltid fri att ställa. Hoppas det löser sig till det bästa för er. Kramar

• Anonym (Mirra!)

hmm..... kan det bli så av svamp också alltså?

Vad snälla och gulliga alla ni är som svarar!

*kram* 

Svar på tråden Hur skulle ni reagera om er sambo hade små vårtor på snoppen?