• Anonym

cerazette och högt blodtryck?!?!?!

Fick barn för ca 2 månader sen och eftersom det fortfarande e för tidigt att sätta in en spiral så tyckte min bm att jag skulle prova cerazette fram tills spiraldags.
    Nu till min undran...
    Hur har ni upplevt cerazette???
    Hade lite högt blodtryck nu när jag var hos bm, låg på 140/90 men jag var nog lite stressad kände jag, hade även lite högt blodtryck under de sista grav.veckorna.
    Hon menade på att dessa piller kan man äta även om tycket ligger lite för högt men läser man bipacksedeln så ska man vara extra försiktig om trycket ligger högt o iså fall gå på extra kontroller...

Någon med högt blodtryck som äter dessa?!?!?!

• Svar på tråden cerazette och högt blodtryck?!?!?!
  • Anonym

Jag fick högt blodtryck av dom vilket gav mig riktig hemsk huvudvärk, blödde även jätte mycket så dom slängde jag fort som attan.

Pratade med min bm om det och hon sa att det inte är bra om man visar sig få för högt blodtryck, risk för proppar och allt va det var. Så känner du dig orolig över blodtrycket osv, lita på dig själv och din magkänsla.. känns det inte bra så ta dom inte!

• Anonym

jag åt Neovletta i 3 månader och fick högt blodtryck av de och då fick jag börja med cerazette och efter att jag hade ätit de i 3 månader börjar blodtrycket gå ner

• Pauzette

Jag har högt blodtryck och har ätit cerazette i 4 månader nu. Det är absolut ingen fara med att äta cerazette med högt bltr, när jag talade om för läkaren som skulle ge mig preventivmedel att jag har högt bltr så var cerazette det han rekomenderade mig påengång. Har man högt bltr så har man inte så många alternativ på preventivmedel eftersom p-piller & p-ring m.m kan göra så att det kan påverka ens blodtryck så det är cerazette, p-stav och spiral som de kan erbjuda kvinnor med högt bltr men barnmorskorna vill görna att man äter cerazette än att taq typ spiral.. Så du kan andas ut , cerazette är inte farligt :)

• Anonym
    Pauzette skrev 2010-11-27 02:27:27 följande:
    Jag har högt blodtryck och har ätit cerazette i 4 månader nu. Det är absolut ingen fara med att äta cerazette med högt bltr, när jag talade om för läkaren som skulle ge mig preventivmedel att jag har högt bltr så var cerazette det han rekomenderade mig påengång. Har man högt bltr så har man inte så många alternativ på preventivmedel eftersom p-piller & p-ring m.m kan göra så att det kan påverka ens blodtryck så det är cerazette, p-stav och spiral som de kan erbjuda kvinnor med högt bltr men barnmorskorna vill görna att man äter cerazette än att taq typ spiral.. Så du kan andas ut , cerazette är inte farligt :)
    Oj va olika det kan vara? jag blev nekad Cerazette på spec- gynmottagning på lasarettet, jag blev ditskickad efter att "vanliga" barnmorskan var osäker på kombinationen med högt blodtryck.
  • Pauzette

Hmm ja det var lustigt, men jag har ätit de i 4 månader och cerazette har inte påverkat mitt bltr någonting alls det fungerar hur bra som helst, bltr medicinen kan jag "lägga på hyllan" känns det som för jag märker inget alls,skit skönt :) Så du behöver absolut inte oroa dig att cerazette ska ställa till det :)

Svar på tråden cerazette och högt blodtryck?!?!?!