• Emmel

Tips på restaurang i Göteborg

Planerar en liten tripp till Göteborg med en hotellnatt och två dagars vistelse. Vi är två vuxna, två tonåringar och två små (3 och 4 år) och vill gärna äta på något annat ställe än Mc Donalds.

Jag tar därför mot tips på en bra restaurang (med ok mat, behöver inte vara "fin" eller "pizzeria) som också är barnvänlig och ligger centralt.

• Svar på tråden Tips på restaurang i Göteborg
  • Emmel
    Guldsparven skrev 2010-07-11 14:13:11 följande:
    Restaurang Söder på Södra vägen. Bra mat och lokal som passar alla.
    Tack!

Vilken typ av mat har de?

Någon annan som har tips?
  • intefanvetjag01

MANAñA, kul med tapas, för småttingarna oxå :) Billigt gott och helt underbart :)

• rosenknopp09

vad får det kosta,vad brukar ni gilla jag menar vissa barn äter inte vad som helst...

• Itchy
    intefanvetjag01 skrev 2010-07-11 20:02:56 följande:
    MANAñA, kul med tapas, för småttingarna oxå :) Billigt gott och helt underbart :)
    Mañana är underbart. Och när vi ändå är inne på spanskt så finns ju la Sombrita på Linnégatan. Eller blandar jag ihop dem?
    I'd rather be pissed off than pissed on...
  • moohl

Vi brukar gå till Andrum när vi vill ha mat snabbt. Det ligger mittemot Nordstan så det är väldigt centralt. Det är visserligen vegetarisk mat så det krävs att man tycker om det så klart. Det är buffé med både varm och kall mat och mycket prisvärt!

• HonSomVet
    Itchy skrev 2010-07-11 20:04:16 följande:
    Mañana är underbart. Och när vi ändå är inne på spanskt så finns ju la Sombrita på Linnégatan. Eller blandar jag ihop dem?
    Det är riktigt. Men Mañana brukar väl lätt bli fullbokat, så jag skulle rekommendera att man bokar bord där. Speciellt om det är helg.
  • intefanvetjag01
    HonSomVet skrev 2010-07-11 20:07:02 följande:
    Det är riktigt. Men Mañana brukar väl lätt bli fullbokat, så jag skulle rekommendera att man bokar bord där. Speciellt om det är helg.
    Finns ju två nu tack å lov för oss manana lovers, en i Majorna med. La sombrita är ok men jag tycker manana är godare..Baconinlindade dadlar och glas Cava...*rys* så gott :)

Sen finns en grek I majorna Effessos, oxå fullbokad ofta så dit får man ringa och boka.

Restaurnag Söder är utmärktt oxå, finns blandat och olika inriktningar...

Ps Kanske ska starta en Manana tråd på FL? :)
  • Emmel
    rosenknopp09 skrev 2010-07-11 20:04:14 följande:
    vad får det kosta,vad brukar ni gilla jag menar vissa barn äter inte vad som helst...
    Kostnaden är inte så noga, Kanske runt 100 för de minsta och 150 för oss andra (huvudrätt), fast helst mindre förståss

Mina små barn är ganska kräsna, de vill helst äta pannkaka, köttbullar eller strips... SUCK

Jag tänker dock inte bry mig så mycket om dem, de får helt enkelt äta det som de gillar och så struntar vi i resten (i fjol åt dottern strips två gånger/dag i en vecka på Mallorca och hon överlevde).
  • rosenknopp09

Skulle då rekomendera BABAR-& restaurang. Som ligger på Avenyn.Kungsportsavenyn 29. De har bra mat till bra priser.

• Micke I

Prova Restaurang Viktoria på Viktoriagatan 2B. Ganska enkel men ok mat.

• Guy
    Emmel skrev 2010-07-11 21:17:31 följande:
    MANAñA verkar ha sommarstängt, tyvärr!
    Igår skulle viäta på restaurang och det verkar som alla restaurang i Göteborg har sommarstängt, galet!
  • Doodies

Min favoritrestaurang är Joe Farelli som ligger på avenyn. En italiensk/amerikansk restaurang men underbar mat och härlig atmosfär.
    Tror jag gått igenom alla maträtter och dom är lika ljuvliga allihop.
    Ett "måste besök" om man är i göteborg!!

http://www.joefarelli.se/

• Itchy
    Guy skrev 2010-07-18 08:37:16 följande:
    Igår skulle viäta på restaurang och det verkar som alla restaurang i Göteborg har sommarstängt, galet!
    Göteborg suger. Göteborg är en förväxt bonnhåla. En smygkommunistisk cancersvulst på den annars vackra Västkusten.
    I'd rather be pissed off than pissed on...
Svar på tråden Tips på restaurang i Göteborg