• inna73

Vad ska jag dricka? (mår så illa)

Hej på er !
    Jag heter Inna och är i v 9. Har problem att få i mig vätska och går och känner mig törstig, inte bra. Vatten kräks jag av direkt. Det som går hyfsat bra är saker som smakar något som saft och läsk, men jag vill ju inte hälla i mig mängder med socker. Har sedan hört att mjölk och juice försämrar illamående. Vad dricker ni andra?

Hälsning Inna

• Svar på tråden Vad ska jag dricka? (mår så illa)
  • Naimiez

Coca Cola Vet, det är mycket socker men det är det som går ner.....försöker undvika aaspartam.

• gravid72

Jag drack vatten smaksatt med citron - hjälpte mot illamåendet

• HH78

Stackare!!! Mådde också piss i flera månader....Jag tyckte mjölk var bra mot mitt illamående....det finns ju sockerfri saft, försök med det och massa is i, det tyckte jag var bra! Om du fortfarande inte kan dricka ngt på ett par dagar så tycker jag du ska åka in så du kan få dropp..
    Uffamejen.....Inte kul alls...Men det går över..om det är ngn tröst?..hmm..

• MissBeccis

Jag mår inte så mycket illa, än, men jag har druckit lättdryck med citronsmak när jag har mått illa, och det har hjälpt.

• Tess05

Jag drack vatten och ginger ale (tror jag det heter), det innehåller ingefära som är bra mot illamående

• Tesan81

milkshake svalkar skönt i magen

• MARIA99

Apelsinjuice kör jag på

• Lilla Lila

Köp sockerfri saft och blanda svagt!! Ingefärste ska va bra mot illamående. Jag köpte frysta jordgubbar o hällde i ett glas med vatten i o drack (åt). Då får du i dig järn oxå!!

• Salamandern

Om du har svårt att behålla något är det nog inget fel att få i sig socker genom dryck, då får man lite energi iallafall. För mig fungerade oboy och faktiskt också milkshake ibland, jag försökte med det mesta och var glad om något stannade kvar så man fick lite vätska och energi.

Svar på tråden Vad ska jag dricka? (mår så illa)