• Anonym (ger upp)

När man vill ge upp.. vad gör man?

När hela livet känns som en börda och alla problem ligger på ens axlar och man bara vill ge upp.. vad gör man då?

Jag har en 1 åring hela veckorna förutom helgen.. har rå ångest inför skolan i höst,.. jag har ingen möjlighet till ett eget liv utan springer konstant efter min 1 åring.. ångest gråter ångest gråter ångest gråter... så ser mina dagar ut.. och nu ger fan snart upp!! vill inte lämna min son för vilket pris som helst.. men jag orkar bara inte mer!!!!!!

• Svar på tråden När man vill ge upp.. vad gör man?
  • Anonym

förstår inte riktigt är du ensamstående eller finsn det en pappa med i bilden?. varför går inte barnet på dagis?

• MillaMazarin

Men stackare!!  Hur gammal är du? Är du ensam förälder?

• Puls

När man bara vill ge upp.

Då ber man om hjälp.
    Man samlar alla dom som står en nära och säger precis som det  är, att "jag orkar inte mer nu".
    Sen ber man om hjälp.
    Och i 99 fall av 100 så får man det.

• Anonym (ger upp)

jo pappan finns.. men han jobbar och dagis börjar inte föns i augusti.. jag är 19 år..

jag är ensam med den lille alla vardagar. och försökt be om hjälp av pappan men han kan absolut inte hjälpa.. och det finns ingen annan som kan hjälpa mig..

vill ingenting.. jag älskar mitt barn mer än nått annat men jag har ingen lust med nåt längre.. jag har inte ens en egen frihet..

• Anonym
    Anonym (ger upp) skrev 2010-07-11 21:45:35 följande:

jo pappan finns.. men han jobbar och dagis börjar inte föns i augusti.. jag är 19 år..

jag är ensam med den lille alla vardagar. och försökt be om hjälp av pappan men han kan absolut inte hjälpa.. och det finns ingen annan som kan hjälpa mig..

vill ingenting.. jag älskar mitt barn mer än nått annat men jag har ingen lust med nåt längre.. jag har inte ens en egen frihet..

har du inga föräldrar som kan hjälpa dig?
  • MillaMazarin

Men finns det verkligen ingen runt dig som kan hjälpa till och stötta?  Är pappans föräldrar med i bilden och agerar farföräldrar?

• Anonym

Kontakta soc, kanske kan du få avlastning från dom. Någon som kommer hem till dig och hjälper dig med hemmet och med barnet. Du måste be om hjälp!

Det kommer bli lättare, han kommer bli äldre och då blir det mycket lättare. Du får lite tid ifrån allt när han är på dagis osv.

Varför har du ångest inför skolan?

• Anonym (ger upp)

Jo jag har folk men ingen som riktigt vill...  och pappans föräldrar kunde inte hjälpa till..

jag har ångest för skolan för jag är livrädd för skolan.. har hela mitt liv haft ett helvete i skolan med mobbing ångestattacker osv...

• Anonym
    Anonym (ger upp) skrev 2010-07-11 22:34:57 följande:
    Jo jag har folk men ingen som riktigt vill...  och pappans föräldrar kunde inte hjälpa till..

jag har ångest för skolan för jag är livrädd för skolan.. har hela mitt liv haft ett helvete i skolan med mobbing ångestattacker osv...
    Är det högskola/universitet? Isåfall kan jag trösta dig med att det ör stor skillnad mot grundskola och gymnasium. Har aldrig varit med om mobbing på högskolan, folk där är lite äldre och mognare och sysslar generellt inte med sånt. Om du har sån ångest kanske du kan få något lugnande av läkaren för att hantera situationen tills du känner dig trygg? Tveka inte att använda alla livlinor som finns. Det finns ingen skam i att be om hjälp. Du är ung och jag förstår att detta är tufft för dig. Jag hade inte klarat det du gör vid 19års ålder så jag tycker du är en stark tjej!
  • Anonym (ger upp)

Det är komvux på heltid... har funderingar på att kanske gå ner till halv första terminen bara för att känna sig in, skulle det gå? om nån vet.. 

Tack, jag försöker verkligen allt jag kan.. men när man är helt ensam med en 1 åring hela tiden så dippar iaf jag.. men nu har det gått över styr och har tagit över mitt liv totalt..

Svar på tråden När man vill ge upp.. vad gör man?