• Anna o Knatten

Nån mer som har fötter som kliar i värmen?

Jag är i vecka 39 med nr 2 och det börjar bli jobbigt i värmen.... Nu har det börjat sticka och klia under mina fotsulor på kvällarna och på nätterna. Man blir tokig av det!! Kan det bli så av värmen eller är det något annat?

Läste nånstans att det också kan ha med lever värdenatt göra, borde man oroa sig???

• Svar på tråden Nån mer som har fötter som kliar i värmen?
  • kókostoppur

jag har både hepatos och "restless legs" pga graviditeten (restless legs-diagnosen har jag bara ställt själv, he he, men rastlösa ben, krampar ibland, sendrag ibland, osv..), så förmodligen är det det nåt likanande som det sist nämnda som du har.
    hepatos (som har med lever/gallsyrevärden att göra med) märks på klåda, de flesta får på fötter och händer, men jag har/hade bara på rygg och mage.

men klart värt att nämna för bm vilken vecka man än är i! ett blodprov svarar snabbt om det är förhöjda gallsyrevärden - vilket bara 1-2% av alla kvinnor får....

• Anna o Knatten

Jag har inga utslag på fötterna. Det bara kliar, nästan som att det kliar "innanför" i foten...

• akiire

Jag fick inte heller utslag på fötterna men det kliade. Kändes som om smådjur gick innanför huden. Ring din barnmorska annars

• Boasie

Om fötterna känns heta så kan det hjälpa med en isklabb invirad i ett örngott och man trycker fotsulorna mot den. Mina fötter kliar när de blir varma och lite svullna på kvällarna och då brukar jag ha det när jag ser på tv eller läser.

• Anna o Knatten

Hej!

Pratade med barnmorskan idag, och hon trodde det helt enkelt var värmen.
    Så jag ska prova tipset med is. Tack

• Madelen21

En till som har klåda under fötterna. Skitdrygt är det, speciellt natte tid. Har haft jobbig klåda över hela kroppen tidigare så ja fick ta ett sånt där prov för att kolla. Men de va normala värden så de va skönt  Fick sen träffa MVC läkaren å fick klådstillande tabletter... Tog en sån å dan efter var jag helt död!!!! Man kunde bli trött av dom.. Å nog blev jag det.. Tog ingen mer sen för ja blev så trött så ja satt å grina.. Inge rolit när man är trött endå pga graviditeten.
    Men nu är det bara 16 dagar kvar till BF :)

Svar på tråden Nån mer som har fötter som kliar i värmen?