Nej vi träffades när jag var här på semester. Eftersom han driver företag här nere och jag pluggade på distans så var de lättast för mej att flytta ner. Men han var med i Sverige under hela december månad förra året + att han har jobbat med skandinaver (har ett hotell) i 5-6 år så han vet de mesta om vår kultur.
Absolut! barn är välkommna överallt när som helst. Försökte förklara för dom att de är vanligt med barnfria bröllop i sverige haha de var de dummaste dom hört. Karneval mitt i natten så är två tre åringar med och festar utklädda. På bröllop och förlovnings fester så leker barnen med varandra tills de somnar på någon stol. Inget sådär " ne nu är kl 10 och barnen ska i säng så de e dax att gå hem" direkt.
Min sambo har dessutom en lillebror som är 1,5 och när han är och hälsar på får han verkligen full uppmärksamhet av alla. Tycker de är supermysigt och bra mycke bättre än vårt svenska sätt runt barn.
Jag saknar sverige mycke, men mest för att jag har svårt för att lära mej grekiskan, och inte har några vänner här. Men eftersom vi har såpass mycke här (familjeföretag, hus, hundar och katter, hans familj som inte är så resvan osv) så lär de inte komma på fråga att flytta till sverige än på väldigt länge iaf =P
Luriga vet jag inte direkt. Men temperament har dom nog. Jag med ifs så de är inga problem. Dock kan dom börja gapa och ha sej när dom sitter och diskuterar med familjen och jag som inte fattar vad de handlar om oftast kan tro att de är värsta grälet, och så huxflux så skrattar dom och allt är som vanligt.
Något som jag tycker är väldigt grekiskt som jag märker mycke är att alla vill betala! när man äter ute så börjar dom bråka om vem som ska betala. Alla vill vara den som bjuder. Kan ta ett exepel nu herromveckan så var vi i huvudstaden och en kompis till min sambo hade bett oss köpa en speciell stekpanna åt honom. Inga problem. Problemet kom sen när han skulle få den. Sambon ville ge den som pressent, kompisen ville absolut betala. Försökte kasta lite pengar på honom men min sambo bara gapa och kasta tillbaka. kompisen vägrade ta med den om han inte fick betala och sambon vägrade ge ut den om han fick betalt. De slutade med att stekpannan låg på hotellet i över en vecka innan dom kunde komma överens. =P
Hur länge har din kille varit i Sverige? var i från grekland är han?