• Balaika

Vilken blöja föredrar ni till er nyfödda?

Vi använder Pampers New Baby till vår lilla tjej och har gjort sen födslen. Hon är 3,5v nu. Testade Libero men tyckte dom va så stora och klumpiga. Men har hört nu att Libero är bättre när det är såhär varmt??? Vad använder ni?

• Svar på tråden Vilken blöja föredrar ni till er nyfödda?
  • cicci85

Använde pampers newborn så länge de passade, killarna är födda i juli. Provade andra oxå men tycker de är bäst til nyfödda! Sen har jag gått över till Libero, tycker de är bäst nu, minsta är 2 år nu.

• Mary Jo

Använde pampers new born. Dom var så mjuka och fina. Libero´s var hårda och stela.
    Sen när min dotter kom upp i 7 kilo gick jag över till Libero för pampers höll inte tätt. Och nu känns inte libero lika hårda. :)

• lo g

Jag anv pampers new born. Libro är för stora, el papmers är mjukare och följer kroppen bättre! Hon är 3veckor nu. De är fort lite för stora men mkt bättre än libro!

• Konstantine

Pampers var helt klart bäst när hon var så liten, men när hon närmade sig 5 kg strecket fick vi byta till libero :)

• k girl

Vi föredrog Pampers de första veckorna men sonen växte så fort i början att vi relativt snabbt gick över till Libero.

• Trollet Ludenben

Libero premature hade min son då han var nyfödd och de var bra. Sen när det var dags att gå över till storlek 1 var de inte bra längre, inte storlek 2 heller. Då hade vi huggies och de hade vi ett bra dag. Sen från 5 kg nånting varierade vi mellan lidl och huggies men de sista halvåret har vi bara haft libero. Pampers var rena skiten när han var nyfödd, läckte som ett såll så har inte testat dom igen efter det.

Älskade ungar
  • kokos

HUGGIES

Sonen är snart 6 veckor och den sitter perfekt. Luktar inte kan kan bli bra fylld utan att den blir fuktig.
    Jag började med Pampers för man fick rabatt på dom men "gallret" i dom fastnade tycker jag.

• Susi85

använde pampers fram tills att det var dax för stl 2 då gick vi över till libero och har använt det sen dess

• MammanZ

Libero stl 1-3, tyckte att pampers luktade mycket kiss. Fick väldigt mycket liberokuponger så vi fortsatte med dem. Nu är vi på stl 4 och har gått över till pampers =) Och tycker inte att de luktar kiss :) vet inte om det är skillnad på newborn och babydry/active fit eller om det bara satt i huvet ....

• SaraoAlbin

Vi har provat Huggies, Libero och Pampers alla strl1. Tycker huggies varit bäst......de var inte heller så "mastodontstora" när dottern var alldeles nyfödd.

• bubblan79

jag har hört att pampers och libero skiljer sig lite i formen och passar därför bättre beroende på hur ditt barn ser ut, tex liten smal med tunna lår och lite rund med tjocka lår. vet ej om detta stämmer dock

(¯`°?.¸ ღMidsommarafton 2008 ღ ¸.?°´¯)
  • TinkyWinky

pampers helt klart då de va mjukare än libero, men fick haliberos första tiden då pampers va för stora :/

٩(͡๏̮̮̃̾͡๏)۶ Kewin 9/7-09 ♥ Http://Heromer.blogg.se
  • Kazeer

Liberos prematurblöjor har vi använt i början till båda. Med den äldste gick vi, så fort han var tillräckligt stor, över till Euroshopper-blöjor och var jättenöjda. Till den yngste har vi däremot stannat vid Libero, eftersom Euroshopper inte alls gick bra till honom.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Shmone

Huggies newborn är hästlängder bättre än pampers newborn om man frågar mig...

Svar på tråden Vilken blöja föredrar ni till er nyfödda?