Ni som inte alls gillar pulvermos (smaken) ...
När åt ni det senast?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-12 11:27
Observera att "ogillar pulvermos" och "föredrar riktig potatismos" inte är samma sak.
När åt ni det senast?
Själv föredrar jag potatismos, men jag har faktiskt ätit ett pulvermos en gång de senaste tio åren som var riktigt bra!
Min mamma hävdar att pulvermos inte ät tjänligt som människoföda. Hon tvingade skolan att ge mig pressad potatis när det var potatismos till lunchen.
Jag ogillar pulvermos av andra skäl, åt det senast någon gång de senaste fem åren. Jag föredrar alla gånger hemlagat mos (med lite klumpar) både som tillbehör och till fiskgratäng men det har hänt att jag ätit påsmos, tex när vi varit ute och campat (och då tycker jag Tre Kockars pulver fungerar bra).
Det var nån gång för fem år sen tror jag. Framförallt gillar jag det inte för att det är konstig konstgjort hel-halvfabrikat mat. Jag föredrar riktig mat!
Äter det då och då. Men då jag hatar den "naturliga" smaken så kletar jag alltid i smör + svartpeppar.
Hemlagat är absolut godast.
Ogillar pulvermos då vi har potatis att göra mos på.
Mannen min älskar pulvermos och avskyr riktig potatismos, varav jag har ätit det för senast två månader sedan.
Smaken är där inget större fel på, men det är ingen culinär upplevelse direkt heller.
Nä, King Edward-mos av riktig potatis, grädde och smör, stänk av vitpeppar och lite salt och bing-bala-bom...som en fläskläpp i magen
Jag gillar´t men vill rösta i alla fall. Ska dessutom äta det idag om någon nu för statistik
Vilken makalöst intressant trådstart, Hercule, tror bestämt att ni överträffat er själv här................
Men, Hercule, jag har lite tid över (sitter på jobbe' ) så jag skall ge dig mitt omdöme.
Alltså så är pulvermos inte det värsta jag vet, tycker faktiskt det smakar bättre än surströmming luktar, surströmmingär är en "maträtt" jag förövrigt endast kommer stoppa i truten om någon står med en revolver i kaliber .357 riktad mot mitt skrev. Och hotar trycka av.