• Älskar min familj
    Äldre 12 Jul 11:24
    69109 visningar
    699 svar
    699
    69109

    Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!

    Jag tycker det är helt opassande att låta sina barn bada nakna på stranden, har man en pool på tomten så får man göra som man vill. Men inte på en allmän plats. En strand är till för alla och då passar det inte att barn springer runt nakna. Är man i så stort behov av att låta sina barn bada nakna kan man väl lika gärna åka till en strand där naken bad är tillåtet.

    Jag vet att folk kommer skriva barn är bara barn, men det spelar ingen roll. Har själv ett barn på 2 år och skulle aldrig tilltåta mitt barn bada naken på en allmän badplats. För det kan störa något otroligt mycket!
    Förstår helt ärligt inte hur föräldrar tänker när dom tillåter sina barn bada nakna, man gör det ju inte i ett badhus och då ska man ju inte göra det på en allmän bad plats heller!!!

  • Svar på tråden Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!
  • Virrpi­rr
    Äldre 12 Jul 11:27
    #1

    Jag personligen tycker inte det är hela världen om barn badar nakna på almänna badplatser.  Har själv en son på snart 2 år som vi har badbyxor (blöjbyxor) på efterso, det inte är så himla trevligt om han skulle kissa och bajsa överallt typ.

  • April Mamma
    Äldre 12 Jul 11:28
    #2

    Håller med....skulle aldrig låta mina söner bada nakna.

    Kanske låter hemskt men jag kan ibland tänka att Tänk OM det sitter en pedofil gubbe och spanar in alla nakna barn....Huvva...

  • Älskar min familj
    Äldre 12 Jul 11:31
    #3
    April Mamma skrev 2010-07-12 11:28:37 följande:
    Håller med....skulle aldrig låta mina söner bada nakna.

    Kanske låter hemskt men jag kan ibland tänka att Tänk OM det sitter en pedofil gubbe och spanar in alla nakna barn....Huvva...
    Så kan jag oxå tänka, man vet aldrig villka människor man har omkring sig. Jag skulle aldrig utsätta min son för det...
  • BamBam
    Äldre 12 Jul 11:31
    #4

    Om nu någon "stör" sig så otroligt mycket på min nakna 2åring, så säger det mer om dom än om mig som låter honom bada naken.


    Love me or Hate me. Either way i´m still on your mind.
  • Äldre 12 Jul 11:33
    #5

    Jag förstår inte moraliserande nyfrälsta nakenmotståndare, så vi kan väl vara ense om att inte förstå varandra? Självklart får barn bada nakna, DE ÄR BARN. Det är inte opassande, det är inte snuskigt, det är helt naturligt och fint.

    Om det finns en pedofil i busken så tackar han nog snarare alla de trashmorsor som klär sina döttrar i små bikinis, nakna ungar är inget i jämförelse med det. Och om denna pedofil mot förmodan sitter i en buske (eller på en filt) och sen går hem och runkar för att han har sett mina ungar nakna - exakt HUR påverkar det mitt barn? Exakt på vilket sätt är det något negativt för mina barn?

    Sen kan jag tillägga att mina barn inte badar nakna, men det beror på solen, inget annat. Åker vi och kvällsbadar får de bada nakna om de vill.


  • BamBam
    Äldre 12 Jul 11:34
    #6
    April Mamma skrev 2010-07-12 11:28:37 följande:
    Håller med....skulle aldrig låta mina söner bada nakna.

    Kanske låter hemskt men jag kan ibland tänka att Tänk OM det sitter en pedofil gubbe och spanar in alla nakna barn....Huvva...
    Sitter där en pedofil på stranden så fantiserar han nog avsett om dina ungar är nakna eller ej.
    Kanske bättre att stanna hemma där ingen ser dom öht?
    Love me or Hate me. Either way i´m still on your mind.
  • April Mamma
    Äldre 12 Jul 11:34
    #7
    BamBam skrev 2010-07-12 11:31:28 följande:
    Om nu någon "stör" sig så otroligt mycket på min nakna 2åring, så säger det mer om dom än om mig som låter honom bada naken.
    Alltså...att små barn badar nakna är ju egentligen rätt naturligt osv men tyvärr så känner jag att det finns så många konstiga människor i dagens samhälle..hemskt att man ska tänka så kanske...

    Men jag stör mig inte på det, absolut inte.  Men låter inte mina söner bada nakna på en allmän strand.
  • Älskar min familj
    Äldre 12 Jul 11:34
    #8
    BamBam skrev 2010-07-12 11:31:28 följande:
    Om nu någon "stör" sig så otroligt mycket på min nakna 2åring, så säger det mer om dom än om mig som låter honom bada naken.
    På en allmän badplats så får man visa respekt, det finns många som inte gillar att barn springer runt nakna och då får man ta hänsyn. Annars får man väl hitta en strand där man kan bada själva. Men en fullsatt strand så är det opassande.
  • Äldre 12 Jul 11:35
    #9
    Älskar min familj skrev 2010-07-12 11:34:54 följande:
    På en allmän badplats så får man visa respekt, det finns många som inte gillar att barn springer runt nakna och då får man ta hänsyn. Annars får man väl hitta en strand där man kan bada själva. Men en fullsatt strand så är det opassande.
    Nej, det är inte opassande. Om man har såna problem med naturlig nakenhet så kanske man borde jobba med den sidan av sig själv. Inte kräva att små barn ska klä på sig.

    Jag tänker aldrig ta hänsyn till något så embarmligt enfaldigt.
  • Äldre 12 Jul 11:38
    #10

    Vad är störande med ett naket barn? Jag kan inte förstå det alls faktiskt. Självklart får man ju se till att ett itet barn inte bajsar i vattnet o liknande, men i övrigt kan jag inte förstå fobierna mot nakenhet?

    Min dotter är 7 år och badar oftast med badkläder nu av egen vilja, men byter om på stranden utan att smyga i buskarna med sin nakenhet. Nakenhet är INTE fult och inte skamligt på något sätt.

Svar på tråden Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!