• HannaBo

Förvärkar som bara avtar ?

Är i vecka 38 och enligt min Bm är jag öppen 1 cm.

vad riktigt håller kroppen på med ?
    Ena dagen har man förvärkar var 5-10:e minut och nästa dag har man ingenting..
    Jag blir så besviken varje morgon när man vaknar och alla värkar bara har försvunnit . .
    Varför sätter det inte igång på riktigt ?! jag är så less...
    (äckelvarning):
    Sen så går jag på toa (nummer 2 ) fleera gånger /dag, kanske 5-6 gånger.  vilket inte är normalt för mig! Är det ett tecken ?
    Är det sant att när det börjar närma sig förlossningen så tömmer kroppen tarmen ? 

Funderar starkt på att gå ut och hoppa studsmatta , undrar om det skulle hjälpa ? :)
    Tacksam för svar !

• Svar på tråden Förvärkar som bara avtar ?
  • TSmamma

samma här!!!
    haft såhär i två veckor nu, och det enda som händer är att jag får en hemsk ryggvärk av förvärkarna, men dom avtar hela tiden..
    nu har jag visserligen blivit överanstängd då jag försökt få igång förlossningen :P haha så det kanske är bara vila man ska göra? försöker det idag iaf, och har bett gubben köpa hem lite hallonbladste, man kan ju alltid testa? :)
    hur känns dina förvärkar?

• schmulan

Samma här. BF+7 dagar. Tyvärr har jag haft så här i cirka tre veckor. Klockar kraftiga förvärkar eftermiddagar, kvällar och som sedan är borta på morgonen.... Lika snopet varje gång även om jag numera ställer in mig på att det kommer att avta mer än öka....

• delfinen80

Samma sak här.. Har haft så här i lite drygt 1 1/2  vecka nu. Har bf om 2 dagar och det är dessutom mitt 5e barn.. Har aldrig haft det så här med mina andra.. Det är grymt drygt...

♥Mina Ungar Är Mitt Liv♥
  • Nettus81

bf 19 juli..
    inget kvar av tappen öppen 3 cm.. fått 2 hinnsvepningar som inte hjälpt
    slemproppen har släppt iaf men det händer inte mer än förvärkar på kvällarna som jag kan klocka i 2-3 timmar sen dör det ut.. dock nu lördag söndag har det gjort ont under en del av värkarna i ryggen/rumpan och "mensmagen" så att jag legat o vridit mig av smärta... aaajjjj o nummer 2 kommer ofta senaste 2-3 veckorna... dock löst idag vilket kan vara nåt!? hoppas jag iaf.. men hade likadant för några dagar sen o då hände inget... men iof då hade jag inga onda värkar iheller.. bara regelbundna sammandragningar som jag haft nu ca 3 veckor..

• Lelle87

känner samma sak men inget händer.. va öppen 1c,m i fredags o hon gjorde en svepning inget hände förutom starkare förvärkar o igår vart det färknäppa o bara starkare förvärkar funderar på lite tedrickande... 

• TSmamma

har precis provat hallonbladste - Uuuuhhh vad äckligt!!
    men värkarna har börjat göra ONDARE! vill jag lova, men risken finns ju ändå att det bara är förvärkar som kommer avta, dom kommer inte regelbundet men dom gör iaf ondare och ondare, hoppas hoppas hoppas att detta te funkar!!

• HannaBo

Tack för alla svar ! ! :)
    Oj, vad många som är i samma sits, vet inte om det är bra eller dåligt ?
    Jag hoppas innerligt att alla våra förvärkar endå ger NÅT,.

Jag har också provat hallonbladste, men jag känner ingen skillnad :/
    cyklade 1.2 mil igår och jag ställde mig faktiskt på studsmattan nu i em, men inget resultat ännu.
    går fortfarande på toa fleera gånger om dagen, speciellt efter en jätte kraftig förvärk..
    meen så slutar allt igen..
    Har provat vila vila vila, men jag blir så rastlös och känner mig bara förlamad då ..
    Åh jag vill att det ska sätta igång NU !! Vill ha min kropp för mig själv och lillan i min famn istället ..
    färdknäppen börjar min sambo tycka e jobbigt för han tycker bara så synd om mig, och hittils har det inte gett resultat heller..

Är det vanligt att göra hinnesvepning ?
    Min Bm var till och med tveksam när jag bad henne kolla hur det låg till med tappen :/
    Kan man inte göra det sjäv på nåt sätt ?

Man kanske egentligen inte KAN göra något spec för att sätta igång det, det kanske är som alla säger, bebisen kommer när hon /han är redo..
    Men man skulle ju vilja ha en liten hint på att det BÖRJAR vara på gång endå....

• jezicka

Är också i samma sits var t.o.m. inne på BB idag för värkarna var starka men det slutadew och jag var bara öppen 1 cm så hem igen. bf+8 idag. Sitter och har ont igen. Kul

Svar på tråden Förvärkar som bara avtar ?