• Morkullan

    Kontraströntgen på IVF-Falun?

    Hej!

    Snälla hjälp mig jag blir tokig!

    Min fertilitetsklinik i London vill att jag gör en kontraströntgen av livmoder och äggledare efter att ha misslyckats med fem embryotransfers trots toppenembryon. Den behöver göras under narkos eftersom jag har en extremt känslig livmoder.

    När jag ringde närmaste KK sa de att jag kommer få vänta långt in på hösten för att få det gjort. Alla privata vårdgivare med landstingsavtal här i Dalarna verkar ha sommarstängt.

    Någon som vet om IVF-Falun gör denna typ av undersökningar själva, med eller utan narkos?
    Vad kostar det?

    När öppnar de efter sitt sommarstängt? Visst var det början av augusti?

    Eller vet nån någon annan som kan hjälpa mig få detta gjort under sommaren?

  • Svar på tråden Kontraströntgen på IVF-Falun?
  • IsaViolia

    Jag har gjort en för någon månad sen, jag fick inte narkos, men med din historia kan du säkert be om de.
    Dom har semesterstängt in i andra veckan på augusti tror jag de va.

  • Frozen

    Du får ursäkta om jag frågar, är bara nyfiken, men vad kan en kontraströntgen visa när man redan kommit så långt som till IVF och ET? Vad menar din klinik att en sån röntgen kan va till för nytta, om det är en blokering i äggledarna ska väl inte ha ngn betydelse, det är ju just i såna fall man gör IVF?
    Som sagt, bara nyfiken, du behöver inte svara om du inte vill, hoppas i vilket fall att det löser sig för dig.

  • Frozen
    IsaViolia skrev 2010-07-12 16:17:33 följande:
    Dom kollar även livmodern då, så att den ska se ut som den ska.
    Ok, jag trodde man kunde se det med ett vul, men det behövs en kontraströntgen i det här fallet då för säkerhets skull antar jag.
Svar på tråden Kontraströntgen på IVF-Falun?