• quinyalhbg

Hur tar man upp sexuella fantasier?

Kort och gott. jag vill få min fru att berätta som sina sexuella fantasier (alla har ju det, och hon gillar dessutom sex). men det blir stopp så fort man börjar prata om det. samma med mig, om hon frågar mig så kan/vill jag ju inte berätta om alla mina fantasier för då hade hon ju blivit arg! :)

men man kanske kan mötas halvvägs.. men det blir ju svårt för man vågar ju inte säga det. eller?

några tankar eller ideer?

• Svar på tråden Hur tar man upp sexuella fantasier?
  • Rofvenhielm

Varför skulle hon bli arg?

• redneck girl

nu är det ju så att vissa inte kan snacka sånt,hur man än lockar och pockar.men jag berättar gärna om mina fantasier för gubben min...och han berättar för mig.inga sura miner ska dock dyka upp,ger man sig in i leken...får man leken tåla.varför skulle hon bli arg? vill du pippa med hennes kompis,bör du nog knipa käft.

• quinyalhbg

det är kanske inte så kul att få höra att man fantiserar om andra tjejer/ vänner / yngre/ äldre osv. tror dessutom hon kommer ta det som att hon är otillräcklig vilket inte alls stämmer.

• redneck girl
    quinyalhbg skrev 2010-07-12 14:34:17 följande:
    det är kanske inte så kul att få höra att man fantiserar om andra tjejer/ vänner / yngre/ äldre osv. tror dessutom hon kommer ta det som att hon är otillräcklig vilket inte alls stämmer.
    vet du från början att hon tar illa vid sig så...kan du väl integöra nått åt det.jag älskar att höra gubben berätta vad han skulle göra om en till kvinna/man skulle vara med oss i sängen.och sen själv få berätta för honom....,.är ju så upphetsande.men det är ju inte bara det vi pratar om ,utan andra saker med.både det man redan gjort och sånt som är ogjort.
    är ni osäkra i ert förhållande så låt bli.
  • quinyalhbg

mmm.. jag får se.. ska ge det ett försök iaf;)   tack för att du dela med dig

• redneck girl
    man ska våga släppa lös lite och hänge sig.för att man fantiserar behöver det inte betyda att man vill byta ut sin partner mot en yngre/äldre osv. men det måste väl hon förstå tycker jag.lycka till iaf.
  • Anonym (sensitive)

min kille blev sur o upprörd när jag berättade om mina sexfantasier..:/

• quinyalhbg

ok.. trist ju.. får man fråga vilka fantasier det handlar om?

• Anonym (sensitive)
    quinyalhbg skrev 2010-07-13 14:30:28 följande:
    ok.. trist ju.. får man fråga vilka fantasier det handlar om?
    när andra tittar på/hjälper till
  • heart2mind

Känner hon sig överhuvudtaget bekväm med att erkänna att hon har sexfantasier? Hon vill kanske inte prata om dem alls. Då kan ju dina påstötningar blir en negativ press. Sånt här måste ju komma frivilligt och i tillit. Om du skulle ta initiativ och börja prata om dina sexdrömmar skulle det möjligtvis blockera henne och skapa frågor. Hon saknar kanske beredskap för det där. Det är stor skillnad på att tänka på sex och att sedan formulera det i tal. Fungerar det är det en outsinlig källa för sköna samtal och upphetsning, men det är ingenting du ska pressa fram.

• White rabbitt

Min vän, det känns som du är ute på farlig mark. Du vill hon ska berätta, men det gör hon inte. Du berättar inte heller för henne, av rädsla för att dina fantasier skulle göra henne arg. Det känns som om det saknas förtroende mellan er för att lansera den här grejen (det är säkert bra mellan er på andra plan). Risken är ju att det här får totalt motsatta konsekvenser mot vad du hoppas på. Ska du ändå framhärda, trots svag respons? Är det så viktigt för dig ska du prata med henne om det, utan att tvinga henne att ställa upp och berätta. Sexuella fantasier är högst privata och även om det är en gemensam sexuell upphetsning kan det just vara lite Väl privat.

• mixon

Intressant diskussion med bra svar måste jag säga. Trots allt, det är just fantasier, eller hur? Det ska inte fungera som någon biktstol utan ni får diskutera fram det hela och känna efter var era gränser går, eller hur?

Om det visar sig fungera så blir det ett riktigt lyft för er båda, jag lovar och det kommer även fördjupa erat förtroende för varandra. Go for it! Men,sakta o varsamt skulle jag säga är ledordet här.

Kanske t o m leda in henne lite skämtsamt på någon fantasi för att sedan bli lite allvarlig genom att fråga henne vad hon tycker om sådana fantasier. Använd intelligens och humor utan att tränga in henne i något hörn. Om det inte är hennes fantasi förståss... Träd varsamt fram där änglar inte vågar gå...Naughty naughty!

• quinyalhbg

tack för bra svar! jag har legat lågt ett tag och vi har pratat igenom det att vi är "lite" på olika pland när det gäller fantasier. men på samma plan när det gäller andra saker inom sex..

så allt är bra och jag är nöjd över att vi har pratat om det.  tack för bra tips och tankar!

• Alexo
    Anonym (sensitive) skrev 2010-07-12 18:30:02 följande:
    min kille blev sur o upprörd när jag berättade om mina sexfantasier..:/
    Vad var det för fantasi då????
  • LillaTanten

Just sådana fantasier som innehåller andra personer kan troligtvis vara ganska känsliga - om ni inte redan innan varit inne på det.

Andra fantasier får man väl försöka avdramatisera så mycket som möjligt och hitta det optimalt lämpliga tillfället att berätta dem - och det kanske inte är på släktmiddagen när ni har Faster Olga mellan er vid bordet utan snarare när hon/ni är som allra mest upphetsade och lössläppta och det faller sig mer naturligt att ta upp dem.

Ta det stegvis - är din fantasi att få ha analsex så börja med att berätta att du vill smeka henne där för att sedan (om hon gillar det) fortsätta successivt. Vill du binda och ge henne smisk så kanske du inte ska hala fram repen helt randomly utan testa att hålla fast henne under sex och viska att det tänder dig att hon är din och inte kan komma undan, och så vidare och så vidare, ett steg i taget.

Man blir som man umgås - är jag otrevlig kan det mycket väl vara ditt fel!
  • Anonym (Make)
    quinyalhbg skrev 2010-07-12 14:27:18 följande:

Kort och gott. jag vill få min fru att berätta som sina sexuella fantasier (alla har ju det, och hon gillar dessutom sex). men det blir stopp så fort man börjar prata om det. samma med mig, om hon frågar mig så kan/vill jag ju inte berätta om alla mina fantasier för då hade hon ju blivit arg! :)

men man kanske kan mötas halvvägs.. men det blir ju svårt för man vågar ju inte säga det. eller?

några tankar eller ideer?

Lite alkohol i blodet så kunde då jag och min sambo öppna våra kranar för varandra och berätta om våra inte fantasier.
Svar på tråden Hur tar man upp sexuella fantasier?