• CarinL

I vilken vecka går man in i 7 månaden?

I vilken vecka går man in i 7 månaden?

• Svar på tråden I vilken vecka går man in i 7 månaden?
  • glitterfjolla

jag är också så fundersam över detta, när någon frågar mig vilken
    månad jag är i blir jag helt ställd då jag är så inne på veckor. Är i
    vecka 24 nu så jag säger väl i 6:e månaden då? :)

(¯`°?.-> Vi två ska bli tre BF 5 nov <-.?°´¯)
  • annkar78

kommer inte ens ihåg vecka så jag använder mig av FL graviditetsverktyg. När jag glömmer bort så går jag bara in där och kollar

• CarinL
    annkar78 skrev 2010-07-12 15:14:16 följande:
    kommer inte ens ihåg vecka så jag använder mig av FL graviditetsverktyg. När jag glömmer bort så går jag bara in där och kollar
    Fas
    annkar78 skrev 2010-07-12 15:05:33 följande:
    v 25 börjar månad 7
    Fast jag är i v.26 nu och på FL graviditetsverktyg står det att jag är i sjätte månaden fortfarande. Hmm!
  • annkar78

Men de skiljer på kalendermånad och graviditetsmånad... Gå in och kolla under graviditetsmånad, enligt den så börjar den v 25. Klurigt det där.. När jag tänker efter så vet jag inte om man säger utifrån kalendermåand eller graviditetsmånad.

• CarinL
    annkar78 skrev 2010-07-12 15:58:51 följande:
    Men de skiljer på kalendermånad och graviditetsmånad... Gå in och kolla under graviditetsmånad, enligt den så börjar den v 25. Klurigt det där.. När jag tänker efter så vet jag inte om man säger utifrån kalendermåand eller graviditetsmånad.
    Det är kalender månaden som är den "riktiga" månaden.
    Inte graviditetsmånaden, för den är ju upp till 10. Och man är ju gravid i 9 månader. :) Så det är kalender månaden jag undrar om? Någon som vet? När går jag in i sjunde månaden? Kanske kan goggla ... :P
  • annkar78

borde man inte bara räkna bort 4 veckor då? så 7 mån borde vara från v 28?

• CarinL
    annkar78 skrev 2010-07-12 18:00:45 följande:
    borde man inte bara räkna bort 4 veckor då? så 7 mån borde vara från v 28?
    Min man kom på det ;)

Jag ska ha 21 oktober, så 21 juli är jag i 7 månaden, när det är 3 månader kvar. 21 augusti åttonde månaden och 21 september nionde månaden. Ganska logiskt när man tänker på det ju. ;) Man räknar bara efter sitt bf datum. ;)
  • annkar78
    CarinL skrev 2010-07-12 20:27:42 följande:
    Min man kom på det ;)

Jag ska ha 21 oktober, så 21 juli är jag i 7 månaden, när det är 3 månader kvar. 21 augusti åttonde månaden och 21 september nionde månaden. Ganska logiskt när man tänker på det ju. ;) Man räknar bara efter sitt bf datum. ;)
    Haha jo sant! Tur man har gravid hjärna ibland! Jag får vänta till den 13 november innan den lilla förhoppningsvis tittar ut! .-)
  • CarinL
    annkar78 skrev 2010-07-12 20:41:04 följande:
    Haha jo sant! Tur man har gravid hjärna ibland!  Jag får vänta till den 13 november innan den lilla förhoppningsvis tittar ut! .-)
    Gravid hjärna och värmen!  Skrattande
  • annkar78
    CarinL skrev 2010-07-12 20:46:47 följande:
    Gravid hjärna och värmen!  Skrattande
    Haha jo en dålig kombination. Idag har jag suttit somen zombie hela dagen med favorit sysselsättning att lägga en blöt kall handduk över huvudet. Tur man inte är höggravid nu!!!! Bra planerat av oss
Svar på tråden I vilken vecka går man in i 7 månaden?