• Finlänskmamma

Armband mot illamående?????

Var har ni köpt era armband mot illamående och vad heter dom?
    Vad kostar dom?
    Vilka är era erfarenheter av dem? Bra eller dåliga?

• Svar på tråden Armband mot illamående?????
  • Davids fru

Sea band heter de och finns på spoteket bla.
    Tyckte inte att de fungerade, men å andra sidan har ingenting funkat för mig...

• Änglatuss

Apoteket
    Sea - Band - har bild i galleriet

mina kosta 159 kr för 2 st

Jag har mått kanon och dom har inte lämnat mina armar sen jag köpte dom, va väl i v 6 då och är nu i v 19, har fått för mig att de hjälper, så fort jag tar av dom mår jag illa.. jag tvättar dom ibland och tar självklart av dom då jag duschar men de åker snabbt på igen.. funderar på ett nytt par, dessa börjar bli lite utslitna

men dom har hjälpt mig anser jag men inte jämt, har kombinerat tex seaband med postafen och de funkar väldigt bra...

• Rubia

Jag köpte mina på apoteket. De heter Sea-Band och kostade typ 145:- för två. Jag tyckte ärligt talat inte att de hjälpte ett dugg, det enda som funkade för mig var Postafen 2 ggr/dag.

• mysiss

När du ändå är på apoteket så finns det en åksjuketablett som heter Postafen, den hjälpte för mig.

• Finlänskmamma

Jag åt Postafen förra gången men blev så trött av dem. Äter dem annars oxå mot min åksjuka om vi åker nån längre väg.

Tänkte jag skulle pröva något nytt denna gång och vara förbered så jag slipper må illa.

Tack SÅ mycket för hjälpen ska apsolut skaffa armbanden och pröva bara jag blir gravid nångång!!

• tahira

min läkare sa att jag skulle undvika att äta Postafen eftersom det inte gjorts några detaljerade studier på hur det eventuellt påverkar fostret. jag fick Legigan Comp. utskrivet istället, underbart!
    vad gäller armbanden så fungerade de inte för mig, men de fungerare jättebra för min kompis. (bm sa att det var möjligt att jag hade för tunna handleder..)

• MayaLinnea

Köpte mina i en hälsokost affär men jag tyckte inte att de hjälpte.

• Malaya

Tror det är lite individuellt med SEA-band. För mig funkade det ibland, men då tog det bara udden av illamåendet. Tror också det är viktigt att de hamnar på precis rätt punkt på handleden, då kan det nog funka för en del.

• Finlänskmamma

Jag hoppas dom hjälper!
    Har mått så illa dom två andra gångerna att jag vill slippa det denna gång. Gör vad som helst så jag slipper!

Tack för alla fina svar!

• Netta74

Min syster använder dessa på sin dotter mot åksjuka, med mycket bra resultat. Så opå dem som det fungerar verkar det ju bra.

Svar på tråden Armband mot illamående?????