• stina k

Hur ofta byter ni/bör man byta vatten i plaskpool?

Har bara en liten fundering nu i sommarhettan.

Har en bebis på 7 månader som behöver daglig svalka när det är såhär varmt.

Någon som vet hur ofta man bör byta vattnet i plaskpoolen? Hur ofta byter ni andra?

• Svar på tråden Hur ofta byter ni/bör man byta vatten i plaskpool?
  • Mamma till V och E

Vi har en väldigt liten plaskpool men som räcker alldeles lagom till sonen. Byter vatten varje dag för att det ska vara fräscht. Vattnet som ska tappas ur använder vi på kvällen till att vattna blommorna, så går det inte till spillo.

• Birgitta L

Svar till stina k:

Varje dag bör du byta ut badvattnet i poolen.

• BlommyNess12

Varje gång han slutat bada så tömmer vi poolen, och varje gång vi ska bada så fyller vi poolen. Vi har typ en mini-mini-plaskpool till vår tvååring.

• MissLillan

Varje dag. Häller ut på kvällen och fyller på morgonen.

• stor grön drake
    Birgitta L skrev 2010-07-12 20:03:14 följande:
    Svar till stina k:

Varje dag bör du byta ut badvattnet i poolen.
    även om poolen står skyddat från omvärden, tex på inglasad balkong?
  • Runguska

Vi byter dagligen eftersom det är så lite vatten och stillastående. Dessutom blir botten jättehal om vattnet står någon dag och det känns inte heller bra.

• Vickan I

Byter också varje dag. Tänker att sonen kanske lyckas kissa i vattnet minst en gång när han badar...

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bess
    stor grön drake skrev 2010-07-12 20:11:25 följande:
    även om poolen står skyddat från omvärden, tex på inglasad balkong?
    Självklart byter man varje dag, även om man har poolen på en inglasad balkong. Man byter ju vatten pga alla bakterier som bildas i stillastående vatten. Inte pga löv o annat skräp som kan komma i om man har den på en gräsmatta.
  • stor grön drake
    Bess skrev 2010-07-12 20:16:10 följande:
    Självklart byter man varje dag, även om man har poolen på en inglasad balkong. Man byter ju vatten pga alla bakterier som bildas i stillastående vatten. Inte pga löv o annat skräp som kan komma i om man har den på en gräsmatta.
    Hur skulle jag veta, första barnet och aldrig haft pool själv innan
    De gånger syrrans ungar kom till mamma och badade i poolen var ju så sällan att den givetvis tömdes och stoppades undan mellan gångerna.
    Då ska jag genast tömma min pool, frågan är bara hur... Hoppas att grannens bil inte står nedanför kanske
  • Bess

Töm den mha en hink, och det sista kanske du kan låta rinna ner under balkongen

• stor grön drake
    Bess skrev 2010-07-12 21:49:10 följande:

Töm den mha en hink, och det sista kanske du kan låta rinna ner under balkongen

Jo, skojade bara. Känns lite onödigt att hälla ut vattnet i avloppet bara, speciellt med den torka som är, men hela vår gård är uppgrävd, så inte ens om jag hade årkat kånka upp och ner på vattenhink hade det funnits någonstanns att sätta det
Svar på tråden Hur ofta byter ni/bör man byta vatten i plaskpool?