• Stimorol81

Kan man blondera ett mörkt hår?

Jag gjorde ett väldigt dumt misstag med mitt hår.
    Jag är blond men gick till frisören och ville prova på att mörka ner mitt hår.
    Men jag verkligen vantrivdes i det så fort jag såg resultat och tycker jag ser förskräcklig ut.
    Gick tillbaka till frisören veckan efter och sa att jag inte trivdes i det och ville bli blond igen och ha min vanliga hårfärg.
    Men frisören sa att det gick inte utan måste blondera slingor i många olika omgångar.
    Jag trodde man kunde göra en avfärgning och sedan blondera det som vanligt.

Detta dumma misstag resulterade i att jag nu har en mörk härfärg som jag vantrivs i.
    Samt att jag måste lägga många tusentals kronor på många frisörbesök om jag
    vill bli blond igen.
    Någon som vet om man kan avfärga och sen blondera hela håret på en gång eller
    om det krävs många frisörbesök för att bli blond igen?

• Svar på tråden Kan man blondera ett mörkt hår?
  • Pre mamma

Din frisör har nog rätt du måste nog göra slingor i etapper för att det ska bli riktigt snyggt.. Hur mörk är du? Svart? eller bara brunhårig..
    När mitt hår en gång blev för mörkt (jag är brunhårig och det blev lite för mörkbrunt så inga extrema skillnader) så köpte jag en superblond färgförpackning (obs färg inte toning) och "tvättade håret med den, dvs jag hade i den i högst 5min... Då blev mitt hår ganska avblekt och lite ljusare så jag var nöjd. Men du kan ju inte bara ta bort den mörkare färgen och bli som innan igen, du får vänta på att det växer ut isåfall...

• Saaaraa

Det går men räkna med många blekningar, gula toner och slitet hår.

• Heffa

Slinga i omgångar hos frisör. Jag gjorde det nyligen från mörkbrunt till ljusblont. Har du bra kvalité på håret så håller det finfint utan att det ser/känns slitet.

Over and out
  • Stimorol81

Jag har väldigt mörkt mörkblond hår egentligen.
    Och det var frisören som föreslog att jag skulle färga mörkare för att slippa utväxten varje månad.
    Visst tänkte jag det skulle bli en förändring men inte att jag skulle vantrivs så vansinnigt i det.
    Har gjort blonda slingor en gång så nu har jag mörkt kopparrött hår istället.
    Dessutom kostar ju ett frisörbesök mellan 1000-1500 kronor varje gång.
    Så det svider dyrt i plånboken.

• blomman08

slinga håret själv så spar du pengar, innan du går ut en solig dag så pensla håret med citron det bleker håret, finns billga hårfärger att köpa, har alltid funkat för mej, jag blir brunett på hösten och blond på sommarem , ja kan aldrig betsämma mej, men för mej funkar det att gå från brunett till blon:)

• Heffa
    Stimorol81 skrev 2010-07-12 20:55:37 följande:
    Jag har väldigt mörkt mörkblond hår egentligen.
    Och det var frisören som föreslog att jag skulle färga mörkare för att slippa utväxten varje månad.
    Visst tänkte jag det skulle bli en förändring men inte att jag skulle vantrivs så vansinnigt i det.
    Har gjort blonda slingor en gång så nu har jag mörkt kopparrött hår istället.
    Dessutom kostar ju ett frisörbesök mellan 1000-1500 kronor varje gång.
    Så det svider dyrt i plånboken.
    Hos min frisör betalar man för det man vill ha, alltså jag kom dit och ville bli blond. Det tog 6 gånger med slingor, men jag behövde bara  betala  för ett besök först när vi nått resultatet.
    Over and out
  • Stimorol81
    blomman08 skrev 2010-07-12 20:58:59 följande:
    slinga håret själv så spar du pengar, innan du går ut en solig dag så pensla håret med citron det bleker håret, finns billga hårfärger att köpa, har alltid funkat för mej, jag blir brunett på hösten och blond på sommarem , ja kan aldrig betsämma mej, men för mej funkar det att gå från brunett till blon:)
    Jag har tänkt tanken att köpa själv och göra det men det är ju en djungel av olika märken och nyanser.
    Sen är jag rädd jag ska bli orange som en morot och att det ska bli ännu värre.
    Men säg att varje besök kostar 1500 kr hos frisören och då kommer jag säkerligen få betala 10.000 kr för
    att bli blond igen och det tycker jag är förskräckligt dyrt.
Svar på tråden Kan man blondera ett mörkt hår?