• Skehamn2010

Borde vuxna människor få bada nakna på allmän badplats? (utomhus)

Jag menar utomhusbadplatser och då främst stränder.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Borde vuxna människor få bada nakna på allmän badplats? (utomhus)
  • Clobberella

Ja! Clothing optional överallt tack!

• Ragnar

Inte för att jag skulle göra det själv kanske men det stör mig inte det minsta om andra är nakna. När vi är i Sverige badar vi ofta på en strand där ena halvan är nakenbad och det är den finaste och lugnaste stranden i hela området.

• Butterscotch

Nej tack, det slipper jag gärna se om möjligt. Det finns ju nakenbad, eller undanskymda skogsvikar de kan knata omkring näck på. Det funkar väl minst lika bra?

• Fragile Angel

Självklart

¸ .? Jag skrek åt en banan i ett hål för att jag saknar självkontroll¸ .?
  • Selfish Geene

Absolut!
    Jag ser faktiskt inte varför några kvadratcentmeter lycra skulle göra någon skillnad, det är ju inte så att en bikini/ ett par speedos döljer något, egentligen.

• fruis
    Selfish Geene skrev 2010-07-14 08:17:24 följande:
    Absolut!
    Jag ser faktiskt inte varför några kvadratcentmeter lycra skulle göra någon skillnad, det är ju inte så att en bikini/ ett par speedos döljer något, egentligen.
    Det döljer massor av saker som jag inte är intresserad av att veta om en främling, nämligen om personen i fråga har en ådrig snopp, är omskuren eller om personen har stora eller små bröstvårtor osv.
  • Selfish Geene
    fruis skrev 2010-07-14 08:21:23 följande:
    Det döljer massor av saker som jag inte är intresserad av att veta om en främling, nämligen om personen i fråga har en ådrig snopp, är omskuren eller om personen har stora eller små bröstvårtor osv.
    Men allt annat du får veta då? Som ev hudåkommor, om brösten är hängiga, kroppsbehåring, celluliter, åderbråck etc. Varför är bröstvårtornas storlek särskilt stötande? (i ärlighetens namn kan man faktiskt få en ganska bra uppfattning om storleken genom en bikini-top)
  • fruis
    Selfish Geene skrev 2010-07-14 08:26:11 följande:
    Men allt annat du får veta då? Som ev hudåkommor, om brösten är hängiga, kroppsbehåring, celluliter, åderbråck etc. Varför är bröstvårtornas storlek särskilt stötande? (i ärlighetens namn kan man faktiskt få en ganska bra uppfattning om storleken genom en bikini-top)
    Kulturell betingelse. För mig är underliv och bröst sådant som jag anser att man håller dolt för främlingar om det inte finns en gemensam överenskommelse om att släppa kläderna (t.ex. i bastun på badhuset). Det är den generella klädkoden i Sverige och jag är nöjd med den. Jag skulle bara sitta och titta ner i marken annars på stranden för jag skulle bli generad av att se nakna män och kvinnor vandra runt på stranden. Jag trivs rätt bra med att hålla nakenhet exklusivt inom familjen eller väldigt nära vänner.
Svar på tråden Borde vuxna människor få bada nakna på allmän badplats? (utomhus)