• Melvin o Alvas mamma

Hur mycket (ml) välling dricker eran 1-åring på kvällen?

Min lilla parvel som är 1 år och 1 månad dricker 275ml välling innan han somnar. Vi gjorde om vällingportionen när han alltid drack slut och ville ha mer. Men är det bra att dricka så mycket, jag menar behöver han det för att må bra eller skulle 220ml gå lika bra tror ni?
    Han är 73cm lång och väger 9700g, så han är inte så stor.

• Svar på tråden Hur mycket (ml) välling dricker eran 1-åring på kvällen?
  • Bambusa

äter han bra under dagen? annars skulle ja låta han äta så mkt välling, han behöver kanske lite mer.. men om han äter dåligt så skulle ja inte ge så mkt välling,maten är ju viktigare..

• imsel

Inte tror jag det är nån fara.
    Min son äter allt mellan 200-250ml ungefär, så det är ju inte så stor skillnad på 275ml

I april kom min bebbe
  • pigglet

Våra barn har ätit en full flaska.
    Men en kompis barn drack 2 flaskor/kväll. Inga problem med det (utom kanske när man ska sluta med blöja...)

• Linastrumpan

Min dotter får välling gjord på 2dl men sparar oftast ca 50ml. Finns ju flaskor upp till 330ml så onormalt mycket kan ´han ju inte vilja haSolig

Storken kom till mig två gånger....eller var det tvärt om!?!?
  • Yoyna

Vår hungrige ettåring äter en flaska på 250 ml vid sju när han somnar, en flaska vid ett-tiden och gärna en till frukost oxå. Plus att han äter vanlig mat på dagarna. Vet att han inte "behöver" äta på natten men just nu orkar/vill jag inte att han ska skrika och vara ledsen...

Så olika det kan vara helt enkelt!

• Melvin o Alvas mamma
    Bambusa skrev 2010-07-12 21:34:49 följande:
    äter han bra under dagen? annars skulle ja låta han äta så mkt välling, han behöver kanske lite mer.. men om han äter dåligt så skulle ja inte ge så mkt välling,maten är ju viktigare..
    Han äter bra på dagen också, så då känns det bra att ge honom så att han blir mätt på kvällen. Han sover hela natten 12-13 timmar i ett sträck oftast. Han dricken en flaska på morgonen också men äter ändå lite macka med oss till frukost.
  • La Lola

Ingen välling alls.

Hedda, 16 mån, äter gröt på kvällen o sen en flaska ersättning (220 ml) vid sovdags.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Bambusa

ja om hon då inte vill äa mer av de sista målet mat så är d väl bara ge vällingen.. vi ger tex våran 18månaders gröt gjord på 125-150ml vatten, och d är ju mer än paketet säger d med.. äter vissligen 6månaders-gröt, för den är bäst för hennes mage..

• 1969

Vår lille skulle nog kunna dra i sig ett par flaskor lätt, han blir alltid lite sur när flaskan tar slut (proppfull). Det jag gjort är att göra flaskan matigare. Fyller på med ett par skopor mjölkfritt risgrötpulver och en redig skvätt rapsolja. Han äter bra på dagarna också, så jag tycker inte det blir istället-för.

• Gritz

Dotter 16 mån dricker 330 ml välling innan läggdags.

• skruttan35

vi gör 300ml välling (fyller 180ml vatten + 6mått pulver, skakar om och fyller flaskan upp till kanten med vatten) samt att han äter 150-200ml på natten.
    våran son är 15mån ca. 80cm och 11.2kg

GE HAN SÅ MKT VÄLLING som han vill ha.....

(¯`°?.¸ William 11/7-07 & Alfred 29/4-09 ¸.?°´¯) skruttan80.blogspot.com
  • ELLEoClara

Brukar göra 270 ml, ibland äter hon upp allt och ibland "bara" 200 ml.

Är en stor tjej på 11 kg ++ 

Svar på tråden Hur mycket (ml) välling dricker eran 1-åring på kvällen?