Bra eller inte bra?
Fun Light Ice tea lemon... är det nån som läst att det inte är bra att dricka under graviditeten? har för mig att jag läst det nånstans, men jag blir osäker..
Fun Light Ice tea lemon... är det nån som läst att det inte är bra att dricka under graviditeten? har för mig att jag läst det nånstans, men jag blir osäker..
jag tror att det är för att det är så mycket konstgjorda sötningsmedel i och det ska man ju helst undvika i stora mängder under graviditeten
te innehåller koffein som inte är bra för bebisen i magen om man dricker för mycket, det är vad jag vet...
Jasså varför det då? jag dricker bara fun light.
Jag vill oxå veta.
Puffar uppåt
ICE TEA
Lemon
Ingredienser:
Vatten, surhetsreglerande medel (E296, E331), arom, sötningsmedel (aspartam och acesulfam K), konserveringsmedel (E202, E211), färgämne (E150d), teextrakt.
Innehåller en fenylalaninkälla.
Tack för alla snabba svar :)
Det är ju bara så konstigt.. för man blandar ju ut drycken 1+9 så det kan ju inte vara såå koncentrerat som om man dricker te eller kaffe tycker man.
Men jag har för mig att där jag läste så var det nån som ville "komma igång" med förlossningen o hon hade fått tips från nära o kära att dricka just Ice Tea... sen om det var i koncentrerat skick eller inte har jag ingen aning om (måste ju vara äckligt hur som helst att dricka det koncentrerat :)