Bota en slarver?
Jag är påväg att flytta ihop med min pojkvän och inför det har jag några funderingar. Jag är rätt så slarvig och lat när det kommer till hushållssysslor. Jag skjuter ofta upp sånt som att diska eller dammsuga och sen blir det sent och jag för trött. Jag låter tvätten ligga tills jag nästan står utan rena trosor. Jag lägger mina saker på skrivbordet sen växer högen fast jag sagt att jag bara ska ha skolsaker där. Jag låter ibland ouppätna matlådor och matvaror ligga i kylen tills dom är redo att gå därifrån själv.
Jag håller bättre ordning när det är folk runt omkring, vänner, familj och pojkvän. Vill ju inte erkänna att jag egentligen är en slarver. Men nu när jag ska bo med min kille är jag rädd att falla in i min slarviga/lata sida. Vill inte att han ska behöva plocka efter mig eller störa sig på mig.
Hur blir man bättre på att hålla reda på sina saker? Hur ser man till att disken alltid blir gjord i tid? Hur ser man till att man dammsuger innan dammråttorna tar över? Kan man bota en slarver?