• Fleece

Hur göra för att ta bort tapeter på bästa sättet?

Vi sak måla om hallen och ska först bort med tapeterna.. tips någon?

• Svar på tråden Hur göra för att ta bort tapeter på bästa sättet?
  • styggingen

Skär bort skarvarna med en vass kniv, spackla skarvarna och måla på den gamla tapeten. Det kan bli bubblor när ni målar med dom brukar dra ihop sig.

• Fleece

Det är strukturtapet och vår dotter har rivit loss en bit av den så den måste bort...

• Lejonninnan

En vän hyrde en sorts ångningsmaskin för ändamålet. Man ångar tapeterna först och sedan är det bara att dra av dem. Fråga i tapetaffären.

• IsaViolia

Ånga ner dom! Funkat kanon för oss! Finns en ångare på jula som är billignoch bra

• mammalotta81

man kan även måla med en oljefärg så lossnar tapeten. Men ånga bort den låter ju enkelt. Lycka till :)

• Stor mamma

vi drog ner dem, spacklade hål, slipade väggen plan och målade sedan

• ango07

Många strukturtapeter är i 2 lager så att det lagret med bubblorna går att dra av. Under är då ett slätt lager. Sen beror det på hur bra limmade de är. Men börja och grunda för att se vart de släpper. Rivet bort det som sitter löst och spackla...

• Fleece

Ok, tack för tipsen! Vi har fått loss strukturtapeten och under den är en jämn yta som vi ska slipa och spackla.. Enda problemet nu är att min man vill att vi målar taket och slipar och målar listerna.. Samtidigt som han inte vill göra det nu, enda semesterveckan som vi har barnvakt.. eftersom det är 25 grader varmt vill han göra annat.. jag förstår honom samtidigt som jag tänker att vi aldrig blir färdiga om vi inte gör det nu...

• IsaViolia

Du har det samma som mig då? Vi har hållt på med våran hall uppe i snart ett halvår, för så fort jag vill dona hittar maken en miljon andra grejer att göra!

Svar på tråden Hur göra för att ta bort tapeter på bästa sättet?