Missnöjd med livet sedan jag blev pappa
Jag trodde jag hade det perfekta förhållandet. Dinkisar. Inga ungar och 2 bra löner. Vi reste. Oj vad vi reste. Minst för 100 000 varje år. Vi dök på de mest exotiska platser. Vi partajjade. Så var det i 5 - 6 år.
Innan dess levde vi hundliv. I början fick tom. soc rycka in och hjälpa oss. Men sakta men säkert, under 20 år, tog vi oss upp rejält och ligger nu över snittet i alla tänkbara skalor. Under hela den tiden sa vi till varandra att de med barn inte hade en chans att komma dit vi ville. I vart fall inte med våra förutsättningar.
Vi fick det. Vi köpte feta lägenheten i inre Sthlm. Vi hade pengar över. Vi reste... Men sen...
Frugan begick som jag ser det ett brott mot vår pakt. Vår framgång bestod i vår pakt, som i sin tur bestod i att hålla emot det konventionella synsättet att barn är ett måste. Med inkomster och inga barn kunde vi i princip göra vad vi ville.
Sen kom tjatet... Vi borde skaffa barn... Vi börjar bli gamla nog. Det är farligt för både mig o barnet om det sker senare... Jag höll emot. Jag ville inte. Och jag sa det. "Fan, det går ju emot allt vi tidigare sagt om barn" Hon tjatade till sig ett barn med motivationen att det måste ske nu, annars blir det för sent. Jag köpte det och gladde mig åt det kommande barnet.
Hon kom och jag älskar henne. Men! jag hatar att vara så jävla bunden som jag är, Jag hatar att inte kunna göra det jag förut gjorde. Well... Ungen var där och jag älskar henne. vad händer då tror ni? Jo frugan tjatar till sig en till unge! Här var jag svag, det medges. Det räckte inte med de ca 100 gångerna jag sa att det vi hade räckte gott och väl. Jag sa nej, nej nej. Till slut gav mitt arma jag upp...
Nu sitter vi där. Jag har inte haft 1 timme egen tid sen 3 år. All min vakna tid går åt till att serva barnen. Jo, jag älskar dem, men jag är också en människa med egna behov. Zoloft och rödvin gör att jag inte går helt under. (Zoloft hade frugan sen förut pga svåra PMS, Nu käkar jag upp resterna för att döva de värsta tankarna.)
Flera ggr/dag tänker jag att det är inte värt det... Mitt liv som jag är slut. Om jag sköt mig nu vore det inte självmord. Jag dödar bara en redan utsugen, livlös kropp.
Jag har sagt hur jag mår till frugan, och hon mår förmodligen inte bättre. Lika förbannat döljer jag att jag käkar zoloft för min fru. (hon har nog glömt bort dem + att jag bara käkar en / vecka, så hon märker det nog inte.)
Barnen då? Jo, den äldsta är "a real piece of work'. Det är ett sånt konstant jävla tjat om allt att man helt baxnar, Hon sliter ut oss så jävla totalt! Den mindre är en liten ängel i jämförelse. Gnäller nästan aldrig. Blir tröstad av det minsta. Jag har sådana samvetskval för att den äldre stjäl all tid den yngre kunde fått. Av 10 vakna timmar stjäl den äldre 9.
Nu stängde dagis. 5 djävuluiska veckor av ständig kamp för att minimera gnället står framför oss. Jag vet att jag inte vill, men måste, men hur fan ska jag orka?
Och trotts all denna jävla skit älskar jag henne, min äldsta dotter. Men älskar jag den yngre? Den min fru tvingade sig till med tjat, och som är en ängel i jämförelse? Jo, det gör jag, men jag hatar allt i mitt nuvarande pappaliv!
Sex. Fucking forget it! Den enda sex jag kan tänka mig numera är handjob. Frugan sexade till sig häromkvällen, men jag kände bara, nej nej nej. Sa inget så klart, men...
Ja vad vill jag då? Eh, ha mitt liv tillbaka... Vilket inte går. Er sympati? kanske. Mest av allt varna.
Skaffa för helvete aldrig barn om ni inte absolut är säker på att det är det ni vill!!!!!!!!