• Atamon

vitvaror från tretti.se

Undrar om det någon som har erfarenhet av att handla vitvaror från tretti.se? Jag har sökt lite på nätet och det är blandat mellan positiva och negativa kommentarer. Hur gick det för er? sköttes leveranstiderna? hur gick det om ni hade klagomål? eller var allt bara positivt?
    Varorna det är frågan om i detta fall är kyl/frys och spis.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-13 10:00
    Jag väljer mellan att handla från Elgigantens internetbutik (vanliga butiken har inte utkörning de mil som behövs) eller tretti.se, attans att man inte kan redigera rubriken till att gälla Elgiganten också...

• Svar på tråden vitvaror från tretti.se
  • Mummy

Vi köpte ett kombinerat kyl/frys därifrån. De kom när de sa att de skulle komma (diffade dock på nån timme). Körde fram till ytterdörren. Vi var sedan på Elkedjan och hittade samma kyl/frys för 2000 kr mer. Och då hade vi även fått hyra släpvagn för att få hem det.
    Dock körde de rätt på vår lampa på förrådet som gick helt av

• FIame

Köpte en spis (14.000kr) från tretti som skulle varit levererad inom 2-3veckor. Den tog 2månader.

• Atamon
    Mummy skrev 2010-07-13 09:50:54 följande:
    Vi köpte ett kombinerat kyl/frys därifrån. De kom när de sa att de skulle komma (diffade dock på nån timme). Körde fram till ytterdörren. Vi var sedan på Elkedjan och hittade samma kyl/frys för 2000 kr mer. Och då hade vi även fått hyra släpvagn för att få hem det.
    Dock körde de rätt på vår lampa på förrådet som gick helt av
    Bra att ni fick det billigare än på Elkedjan!  det är det som jag räknar med också, samt kostnader för släp osv    trist med er lampa dock, var det något som leverantören ersatte?
    FIame skrev 2010-07-13 09:54:48 följande:
    Köpte en spis (14.000kr) från tretti som skulle varit levererad inom 2-3veckor. Den tog 2månader.
    Åh - sånt är så trist! ni funderade aldrig på att häva köpet? eftersom det tog tid menar jag
  • Mummy
    Atamon skrev 2010-07-13 09:58:10 följande:
    Bra att ni fick det billigare än på Elkedjan!  det är det som jag räknar med också, samt kostnader för släp osv    trist med er lampa dock, var det något som leverantören ersatte?
    De sa inget om det då och vi struntade i det. Det var en billig lampa som ändå skulle bytas
  • Atamon
    Mummy skrev 2010-07-13 09:59:01 följande:
    De sa inget om det då och vi struntade i det. Det var en billig lampa som ändå skulle bytas
    okej. Ja, trist om den varit dyr och vinsten för billigare kyl/frys gått till ny lampa..
  • FIame
    Atamon skrev 2010-07-13 09:58:10 följande:
    Åh - sånt är så trist! ni funderade aldrig på att häva köpet? eftersom det tog tid menar jag
    Egentligen var 2månader i underkant, det tog mer än 2månader, nästan 3. Men nej ville inte häva köpet eftersom jag ville ha exakt den spisen och redan hade betalt för både spis hemleverans och installation vilket jag tycker är smidigt (om det fungerar) Sen tycker jag det sköttes dåligt, ja, och jag ringde dit flera gånger för att "skynda på" processen.
  • Minomin

Köpte en tvättmaskin från tretti.se. Den levererades i rätt tid, men var lite transportskadad. En liten plåtbuckla på ena sidan, inget som såg ut att påverka funktionen men man vet ju aldrig.

Jag kontaktade dom och sa som det var. Dom skickade, inom en vecka, en helt ny maskin utan extra kostnad. Jag fick pilla bort garantilappen i den gamla och skicka in till dom, och tog själv på mig ansvaret att skrota den skadade maskinen.

• Ylwis

Vi köpte tvättmakin och torktummlare, funkade jätte bra, höll leveranstiden (de skickar ju med andra bolag så transportskada och  att de är sena fast varorna är skickade är ju inte deras fel). är toppennöjd!

Mamma till Alvyn 051015
  • Minomin
    Ylwis skrev 2010-07-13 13:38:29 följande:
    Vi köpte tvättmakin och torktummlare, funkade jätte bra, höll leveranstiden (de skickar ju med andra bolag så transportskada och  att de är sena fast varorna är skickade är ju inte deras fel). är toppennöjd!
    "de skickar ju med andra bolag så transportskada och  att de är sena fast varorna är skickade är ju inte deras fel"

Inte deras fel, men deras ansvar =)
  • Ylwis
    Minomin skrev 2010-07-13 13:57:06 följande:
    "de skickar ju med andra bolag så transportskada och  att de är sena fast varorna är skickade är ju inte deras fel"

Inte deras fel, men deras ansvar =)
    ja men nu kan man inte säga" jag handlade från tretti.se och  varan var transportskadad,det var inge bra" ja visst men själva handlingen har man gjort av tretti,  att varan blir transportskadad kan de ju ej rå för, eller hur? självklart har de ett ansvar, det har ju alla bolag, även det bolaget som transporterade varan har ett ansvar att anmäla det.
    Mamma till Alvyn 051015
  • Minomin
    Ylwis skrev 2010-07-13 14:15:52 följande:
    ja men nu kan man inte säga" jag handlade från tretti.se och  varan var transportskadad,det var inge bra" ja visst men själva handlingen har man gjort av tretti,  att varan blir transportskadad kan de ju ej rå för, eller hur? självklart har de ett ansvar, det har ju alla bolag, även det bolaget som transporterade varan har ett ansvar att anmäla det.
    Jag skrev absolut inte att tretti.se är dåliga! Tvärtom. Allt funkade toppenbra, och gick snabbt som ögat! Skulle absolut handla där ifrån igen.

Är inte ens säker på att transportskada uppkom under transporten från lagret till mig. Det kan lika bra ha varit mellan fabrik och lager (och då säker med en helt annan firma än den som levererade till mig).

tretti.se är ytterst ansvarig för vilken leverantör dom väljer att sammarbeta med. Jag som kund har inget med det avtalet att göra, utan alla mina reklamationer etc ska skötas mellan mig och tretti.se. Det är dom jag har avtal med. Ingen annan.
Svar på tråden vitvaror från tretti.se