• t0va

    Fler som har Bahnhof och fakturaproblem?

    Vi valde bahnhof nu när vi flyttade, hade tele2 förut men våran IP-telefoni strulade massor och de sket fullständigt i att det inte gick. Hänvisades till att det var fel på våran dator osv. Sambon jobbar med programering och uppkopplingar så han vet vad han sysslar med men inget hjälpte. 

    När vi beställde så var det genom stadsnätet så det kom igång samma sekund som vi tryckte beställ, var så smidigt. De hade en kampanj med halva priset på bredband och gratis fast avgift på telefonin så det valde vi, eller vi kunde inte välja något annat på deras sida.

    Ett tag senare dimper det ner en faktura på drygt 2000kr, då har de fakturerat fullpris för telefon och bredband i 3månader, plus köp av telefonibox. Vi valde att hyra boxen i x-antal månader inte köpa loss den direkt.

    Jag mailade kundtjänst som efter mycket om och men ändrade till rätt pris så fakturan hamnade på 1200kr istället, vi ändrade oss och köpte loss telefoniboxen direkt så därför blev det dyrare. Sen hörde jag av mig ang. faktureringstiden och ville få faktura varje månad istället, blir så mycket lättare att planera när vi ändå ska ha autogiro. Inga problem 21 maj fick jag mailbekräftelse på att det blir månadsbetalning. 

    Idag kom en ny faktura på över 700kr, då har de fakturerat för FYRA månader. Dvs. juni, juli, augusti och september. Blir galen på det här, som tur är så har inte våran autogiro kickat igång än skulle vara skit att de drar så mycket när de ska dra ca 200kr.

    Är det fler som har samma problem, att man får jaga dem om och om igen och det inte fungerar med fakturorna? Nätet är stabilt och vi är jättenöjda med telefonitjänsten men detta strul om och om igen är så uttröttande.  

  • Svar på tråden Fler som har Bahnhof och fakturaproblem?
  • Michiyo

    inte här.. mitt bahnhof har fungerat felfritt ända sen jag skaffade det inga problem med fakturor eller något annat.. kanske har råkat få en strulig handläggare som knapt vet vad den gör^^

  • Corpset

    Jag har bahnhof, men har var tredje månad, även fast jag föredrar  varje månad. Ett tips är att skriva ner ungefärlig kostnad på de vanligaste räkningarna såhär:

    Hyra: 6000
    El: 500
    Tele: 400
    Bredband: 400
    Mobil: 600 
    Buss: 1000
    TV-avgift: 400
    Barnomsorg: 600 

    Totalt: 9900:-

    Jag tar alltid i lite i överkant och sen för jag över den summan varje månad, samma dag när lön/pension/a-kassa/barnbidrag/löksoppa kommer in till ett konto som bara används för räkningar. Då slipper man man oroa sig, för det som blir kvar på räkningskontot sparas ju bara till nästa månad. Det som är i överkant blir ju en liten buffer för de månader någon avgift blir mer än vanligt. 

    Jag vet att det inte är någon specifik lösning på ditt problem, men det sparar irritation. 

  • t0va

    Ja sen när barnet är fött och fp, barnbidrag och bostadsbidraget är igång så är det inga problem alls att ta som nu 4 månader i taget, är värst den här och nästa månad när det blir aningen värre. Har försökt att ringa 2 gånger men korkat nog inte tänkt på att det är semestertider så de har stängt tidigare. Gör ett nytt försök nästa vecka så kanske det går att få något besked. Sist jag pratade med de som har hand om fakturan så var det inga problem att lösa det fakturastrulet. Men vi vill ju ändå veta om i förväg om det är 3, 4 eller 1månad som gäller... 

Svar på tråden Fler som har Bahnhof och fakturaproblem?