Fler som har Bahnhof och fakturaproblem?
Vi valde bahnhof nu när vi flyttade, hade tele2 förut men våran IP-telefoni strulade massor och de sket fullständigt i att det inte gick. Hänvisades till att det var fel på våran dator osv. Sambon jobbar med programering och uppkopplingar så han vet vad han sysslar med men inget hjälpte.
När vi beställde så var det genom stadsnätet så det kom igång samma sekund som vi tryckte beställ, var så smidigt. De hade en kampanj med halva priset på bredband och gratis fast avgift på telefonin så det valde vi, eller vi kunde inte välja något annat på deras sida.
Ett tag senare dimper det ner en faktura på drygt 2000kr, då har de fakturerat fullpris för telefon och bredband i 3månader, plus köp av telefonibox. Vi valde att hyra boxen i x-antal månader inte köpa loss den direkt.
Jag mailade kundtjänst som efter mycket om och men ändrade till rätt pris så fakturan hamnade på 1200kr istället, vi ändrade oss och köpte loss telefoniboxen direkt så därför blev det dyrare. Sen hörde jag av mig ang. faktureringstiden och ville få faktura varje månad istället, blir så mycket lättare att planera när vi ändå ska ha autogiro. Inga problem 21 maj fick jag mailbekräftelse på att det blir månadsbetalning.
Idag kom en ny faktura på över 700kr, då har de fakturerat för FYRA månader. Dvs. juni, juli, augusti och september. Blir galen på det här, som tur är så har inte våran autogiro kickat igång än skulle vara skit att de drar så mycket när de ska dra ca 200kr.
Är det fler som har samma problem, att man får jaga dem om och om igen och det inte fungerar med fakturorna? Nätet är stabilt och vi är jättenöjda med telefonitjänsten men detta strul om och om igen är så uttröttande.