• Lenilus

Hur tidigt kan man få foglossning och hur känns det?

Som rubriken lyder. Jag har fått så fruktansvärt ont i ryggen, längst ner mot ryggslutet och ibland ilar det fram i magen, längst ner. Har tom (och kanske patetiskt nog) gråtit av smärta och varit tvungen att vara hemma från jobbet idag. Är dock bara i v.13 och undrar om man ens kan få foglossning så tidigt och om det är så här det känns? Finns det någon med erfarenhet av detta?

• Svar på tråden Hur tidigt kan man få foglossning och hur känns det?
  • Mia386

Man kan få det, men det är tydligen inte jätte vanligt. 
    Foglossning känns i blygdbenet, alltså venusberg och ner mot slidan till, samt i ryggen oftast.
    Jag fick ma i vecka 13, hade sjukt ont i ryggen, så du bör kanske kolla upp det så du inte har ett missfall på gång.
    Det kan ju även vara ryggskott du har åkt på, gör förbaskat ont! 

• Lenilus

Oj.. ja, det där kändes ju inte bra... ja, jag får kanske ta och ringa min BM.

• Mia386
    Lenilus skrev 2010-07-13 12:16:48 följande:
    Oj.. ja, det där kändes ju inte bra... ja, jag får kanske ta och ringa min BM.
    ja, det skadar ju inte att kolla med din BM... :/ Hoppas allt löser sig! 
  • Konvaljen

Jag fick foglossning i vecka 16 med andra barnet. Det ilar i blygdbenet och värker bak i ryggen, som du beskriver.
    Jag tycker du bör kontakta din barnmorska så du får träffa en sjukgymnast så snart som möjligt, det är många långa veckor kvar.

• Tess82

Hej, jag började känna av min foglossning så tidigt som v. 10 och från v. 18 blev jag halvt sjukskriven och ett par veckor senare helt. Läkaren sa först att det var alldeles för tidigt men hänvisade mig till sjukgymnast som direkt konstaterade foglossning (var dit runt v. 12). Hoppas att allt går bra och att du slipper ha alltför mycket besvär. Den mesta värken försvann ganska omgående efter förlossningen i alla fall.

Linnea -07
  • linn78

Hej!
    Med första började min foglossning i v 12 och med andra redan i v 9, så visst kan man få det tidigt. Min känns som att det strålar från skinkorna och hela vägen ner i benen,  inte skönt... Prata med din bm så du blir kollad och får lite tips. Hoppas det inte blir värre, jag vill inte vara utan dina tårtor så längeFlört

• Lenilus

Tack för era svar! Är gråtfärdig här hemma, mest för att jag är orolig, vill inte att det ska hända nåt med bebisen nu. Jag vågar knappt ringa BM, om man skulle få dåliga besked, ja ni fattar, man nojar och oroar sig. Men får nog ta och göra det ändå.

• knixan

Jag fick det i v11 med 2an men då hade jag det med 1an också. Blev gravid igen när dottern var 8 månader. har inte extrem foglossning, Är nu i v 24 och försöker ta det så lungt som möjligt trots att jag har en 1åring att ta hand om.

• ChokladMoshin

Barn 1: V.15
    Barn 2: V.5
    Barn 3: V.12
    Barn 4: V.20

Ska tydligen ha barn i November......
Svar på tråden Hur tidigt kan man få foglossning och hur känns det?