Farligt att pilla bort skorv?
Jag har pillat bort skorv och nu fick jag tydligen höra att det var farligt? Är det sant??
Jag har pillat bort skorv och nu fick jag tydligen höra att det var farligt? Är det sant??
Farligt? På vilket sätt? Aldrig hört talas om det....
Varför skulle det vara farligt?
Jag pillade bort mycket skorv på mina flickor när de var små, inget farligt hände (vad jag vet än )
Haha jaa fick höra det och jag har pillat bort hela tiden men det kanske inte är så då?
Nej det där kan inte stämma, på vilket sätt skulle det vara farligt! Rådet jag fick om jag vill få bort dom var att smörja bebisens huvud med babyolja och sen kamma lite fint med en kam och så lossnar det några varje gång. Skonsamt och bra!
Såklart är det inte farligt.....
De finns ju salvor som tar bort det o de skulle ju knappast finnas om det vore farligt........
Borago tex.
Kanonbra salva men luktar illa!
Helt ofarligt, jag fick rådet av BVC att just pilla var det bästa och snabbaste sättet. Slippa kladda med smörjor. Så båda mina har fått sin skorv bort PILLAT
Har jag oxå hört,men inte hindrade det mig att pilla skorv,man ska inte tro på allt man hör
Jag brukar "fetta in" det innan jag pillar så det lossnar lättare inte är för torrt när man pillar då skinnet kan följa med och det kan bli små sårskorpor efter.... annars tror jag inte det ska va farligt...
Brukar även ta en fintandad kam att kamma med i hårbotten (läs: pilla med;) , då lossnar det rätt så lätt....
Det enda som kan hända om man pillar bort utan att smörja först är att håret följer med, och hårrötterna. Har man otur kan det även bli sår i hårbotten. Men det är bara att vara försiktig så går det bra.
inte farligt alls..bara roligt :)
Jag har pillat massor på min son. :)
Som tidigare nämt i ett inlägg, bara kul ju! :D
Jag har också pillat bort skorven på min son och även testat att smörja in huvudet med barnolja för att sedan använda en kam, men han tyckte inte om det särskilt mycket (mest för att han inte hade ro att sitta stilla).
Fick därför rådet att testa salicylsyrevaselin. Smörjde inte huvudet med det och så fick det sitta i en stund (30 minuter eller så) och sen badade han - och allt var borta! :)
Det tror jag verkligen inte..
Ett bra tips är att först smörja med olja, sen "kamma"/borsta bort det med en tandborste, fungerade kanon när jag gjorde det i förrgår på min 4-månaders son =) Var min svärmor som kom med det tipset !!
Och sen fin kamma med kam, så man får bort allt löst skorv.
Hoppas det hjälper någon!
Jag har pillat på alla. Nu senast satte jag olja i skallen på bebisen och sen pillade jag bort det med luskammen.