Hur mycket gröt äter era 5/6månaders bebisar?
Som rubiken lyder, hur mycket äter dom?
Min son äter en halv portion eller det som är doserat som smakis.
Som rubiken lyder, hur mycket äter dom?
Min son äter en halv portion eller det som är doserat som smakis.
samma här om ens det men min dotter är 7 mån men det har inte ökat sedan 6 mån. Hon gillar inte gröt speciellt mycket, så vi har nästan gått ifrån det helt.
Inte min gosse heller, men det förstår jag för den e inte god....
Ingen gröt alls ... Hon gillar den inte..
Vi har provat både risgröt och havregröt och grötpuré utan större resultat i flera månader så jag ser inte någon mening med att fortsätta, gon får väl äta annat istället. Vanlig mat går bättre och välling är en hit så det är ju inget jätteproblem.
När hon var sex månader körde vi Hipps fruktgröt, och hon åt en rejäl portion. Vi värmde vatten som till en portion enligt paketet, men hällde i mer pulver. Hon ville ha den riktigt fast. Sen fick hon vatten att dricka till.
Nu är hon åtta månader och äter havregrynsgröt - 1 dl havregryn och 2 dl vatten.
Min kille är 5 1/2 mån och han gillar verkligen gröt. Han äter en hel portion till frukost och en hel portion till kvällsmål.
Min kille är 5 1/2 månad.
Först körde jag med Nestles milda havre variant, sen kom jag inte långt med. Han gillade den helt enkelt inte.
Nu kör jag med Sempers Äpple-päron variant + päronpure och det älskar han. Äter en hel portion dvs på 1 dl vatten och massa päronpure + lite katrinplommonpure efteråt. Och några klunkar vatten.
Morgon+kväll.
våran kille på 6 1/2 mån äter 1 1/2 portion morgon och kväll för att bli nöjd, han älskar sin gröt. just nu är det någon fruktgröt från sempers...
och så vatten till såklart..
min son är 5 månader nästa vecka och älskar verkligen gröt.. körde smakportion i två dagar när han var 4 månader men ökade sedan till full portion. han äter nu en portion banangröt på morgonen och 1,5 portion havregröt alt. banangröt på kvällen.
Våran son är 6 månader och äter en portion gröt om dagen, han äter fortfarande 4 månaders banangröt men vi kom underfund med att det kanske är dags att byta..haha. Tänkte testa med någon av fruktgrötarna för 6 månader. På gröten får han päronpuré som är en favorit.