• Anonym

När syns det att man har gått ner i vikt?

Någon här som har gått ner i vikt och som vill berätta när omgivningen lade märke till det?
    Hur många kilon behövdes gå ner för att någon skulle säga något?

Jag har gått ner från 93 kg till 76 kg och ännu ingen som sagt något.

• Svar på tråden När syns det att man har gått ner i vikt?
  • Anonym

Jag gick ner 2 kilo sen började jag bli jätte smal i ansiktet. Dock va detta pga sjukdom men efter 5 kilo så syntes det lite på magen också, jag kunde inte "puta" ut med den som innan. Men redan efter något kilo så sa alla att jag hade blivit rätt så smal. Så folk så det med andra ord nästan direkt.
    Har dock gått upp hälften men det syns inte på samma vis som innan.

• bananamunki

Är inte ett proffs på ämnet :D men jag tycker det verkar logiskt att ju mer övervikt man har destå mer vikt behöver man gå ner innan andra ska lägga ordentligt märke till det än en som inte har så stor övervikt och går ner lika mycket i vikt.... Går man ner i vikt mycket sakta kanske man inte uppfattar förändringen lika lätt som om man rasat rätt så snabbt i vikt... också. Lr så kanske de inte vill säga något av någon anledning? :)

Grattis förresten till att du gått ner 17 kilo!!!

• Anonym (Alice)

För några år sedan gick jag ner 32 kg på 4 månader och ingen på jobbet sa ett knyst. Vikt är en känslig fråga för mig, så jag antar att kollegorna ville respektera min personliga intigritet eller nåt...

Grattis till din viktnedgång i alla fall!

• Anonym (...)

Jag har gått ner 27kg och det är först nu det börjar synas att jag tappat, har 8kg kvar till målet... det är vid de sista kilona som det börjar synas som mest.

Sen är det ju så att alla kommenterar inte ens vikt, en del gör det inte pga avundsjuka, andra för att vikt är ett känsligt ämne osv...

• Anonym (?)
    Anonym (...) skrev 2010-07-14 08:42:28 följande:

Jag har gått ner 27kg och det är först nu det börjar synas att jag tappat, har 8kg kvar till målet... det är vid de sista kilona som det börjar synas som mest.

Sen är det ju så att alla kommenterar inte ens vikt, en del gör det inte pga avundsjuka, andra för att vikt är ett känsligt ämne osv...

Hur lyckades du ga ner i vikt sa mycket? Vilken metod? Lycka till i fortsattningen
  • Anonym
    Anonym (Alice) skrev 2010-07-14 08:38:53 följande:

För några år sedan gick jag ner 32 kg på 4 månader och ingen på jobbet sa ett knyst. Vikt är en känslig fråga för mig, så jag antar att kollegorna ville respektera min personliga intigritet eller nåt...

Grattis till din viktnedgång i alla fall!

Hur kunde du ga ner sa mycket under sa kort tid? Om du vill beratta forstass...
  • Nyfiken gul

Som inlägg nr 2 riktigt påpekar så beror ju mycket av det hela på hur stor övervitken var och HUR den är fördelad.

en väninna till mig har gått ner 42 kg med en GBP operation men hon har gått ner proportionerligt så det syntes inte förrän helt nyligen och det syns verkligen inte att det är så MYCKET vikt hon har gått ner.

Jag har själv gått ner 23 kg på 9 månader och jag har inte rasat ner i vikt precis så många fattar inte där heller att jag gått ner så mycket.. många gissar att jag bara gått ner 8-10 kg för det är vad dom kan ana sig till genom att se på mitt ansikte och mina armar.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • bepoe

Jag kan nog lägga märke till det utan att säga något, mest för att jag inte vill att personen ska tro att jag tänkt på hans/hennes övervikt tidigare.

Överhuvudtaget har jag svårt att kommentera folks kroppar, jag håller mig till frisyrer och kläder när jag ger komplimanger.  

• Anonym

Jag gick ner 17 kilo (är en 173 och gick ner från 75 till 58). Knappt nån har märkt det än. Inte ens mina föräldrar...

• Anonym

att det inte syns kan ju också bero på hur man själv agerar och ser ut.

Vad spelar det för roll att man går ner massa i vikt om man ändå gömmer sig i samma bylsiga tröjor och baggybyxor och fortfarande agerar som om man vore jättetjock?

Går man ner i vikt och visar det utåt så kommer självklart folk att märka det.

Jag har också tappat massor i vikt och när jag kommer i nya tajta minikjolar och i tunna linnen så självklart ser folk att jag gått ner.  Men på mitt jobb ser ingen det eftersom jag jobbar i bylsiga arbetskläder så där ser ingen hur min kropp faktiskt ser ut.

Värt att tänka på kanske.

• PetraD

är det någon man ser ofta som gått ner mycket så ser man ju det oftast inte på samma sätt eftersom det från gång till gång är så pass lite
    skillnad om man tex gått ner tex 30kg från en gång man ses tills nästa gång man ses

• bambigirl

I min familj märker de det efter ca 3 kg, vi är väldigt viktfixerade hela högen på jobbet märkte de nog efter 5 kg, men jag tappade det fort och la om hela kosten till gi så de visste att jag försökte.

• Anonym

Hmmm tror nog, som ngn skrev här ovan, att det kanske inte påpekas för att det kan vara lite känsligt.. jag har varit borta ett år och gick ner 4 kilo under det året och de flesta som jag träffar nu när jag kommit hem kommenterar att jag ser så smal ut.. Så för mig krävdes det ju inte så mycket.

• E81

Grattis till din viktnedgång, vad duktig du har varit!

Jag tycker det är konstigt att ingen har sagt något, kanske tror folk i din omgivning att det är ett känsligt ämne? Jag gick själv ner ca 35 kilo och fick kommentarer redan efter 5-6 kilo, och då var jag rejält överviktig när jag började. Vid 15 kilo trodde många att jag var "färdig" och jag fick massor av komplimanger, som jag njöt av. Självklart gör man det för sin egen skull, för att må bättre och tycka om sig själv mer, men omgivningens fina ord ger extra bränsle och är viktigt, tycker jag. Jag hoppas folk börjar lägga märke till dig och det hårda jobb du gjort snart!

*Anton* 19/6-06
  • E81
    Anonym skrev 2010-07-14 19:50:16 följande:
    att det inte syns kan ju också bero på hur man själv agerar och ser ut.

Vad spelar det för roll att man går ner massa i vikt om man ändå gömmer sig i samma bylsiga tröjor och baggybyxor och fortfarande agerar som om man vore jättetjock?

Går man ner i vikt och visar det utåt så kommer självklart folk att märka det.

Jag har också tappat massor i vikt och när jag kommer i nya tajta minikjolar och i tunna linnen så självklart ser folk att jag gått ner.  Men på mitt jobb ser ingen det eftersom jag jobbar i bylsiga arbetskläder så där ser ingen hur min kropp faktiskt ser ut.

Värt att tänka på kanske.
    Det tror jag absolut på! Jag uppdaterade min garderob var och varannan dag under min viktresa, för varje kilo (nästan) fanns det ju ett nytt typ av plagg som man plötsligt kunde ha! Helt fantastiskt! Jag älskade att klä mig snyggt och framhäva min viktminskning. Jag avskydde min "tjockiskläder" och kunde inte byta ut dem fort nog!
    *Anton* 19/6-06
  • Anonym (Alice)
    Anonym skrev 2010-07-14 19:02:42 följande:
    Hur kunde du ga ner sa mycket under sa kort tid? Om du vill beratta forstass...
    Jag åt reductil, ett läkemedel som numera är förbjudet pga allvarliga biverkningar. Efffekten avtog efter att jag hade gått ner 32 kg och sedan kunde jag inte fortsätta äta dem pga biverkningar. Efter ett par år hade jag gått upp allting igen!
Svar på tråden När syns det att man har gått ner i vikt?